Komunikační skupina Publicis Groupe rozšiřuje služby do oblasti retailu. V Česku zakládá nový Commerce tým, který bude značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Vede ho Jaroslav Sodomka (Commerce Director), bývalý ředitel marketingu Czech News Center. Na trh uvádí i adservingovou technologii pro správu kampaní v e-shopech CitrusAd.
Nový tým má doplnit stávající služby skupiny v oblasti mediální strategie, kreativy, dat a technologií. Pokrývat bude oblasti online retailu, přímého prodeje (direct to consumer – DTC) a omnichannel retailu, a to na úrovni strategického poradenství i implementace a správy hotových technologií.
Na globální úrovni funguje Publicis Commerce řadu let a ve 30 zemích světa v něm dnes pracuje přes 10 tisíc odborníků. Mezi jeho klienty patří přes 200 retailerů a 400 globálních značek.
Adservingová platforma CitrusAd funguje na bázi aukčního systému a značkám umožňuje posílit vizibilitu a prodeje svých produktů. Retailerům na druhé straně nabízí možnost monetizace vlastní návštěvnosti skrze sponzorované produkty, reklamní bannery či brand shopy. CitrusAd v současnosti využívá více než 75 retailerů a přes 5 000 inzerentů z celého světa.
Jaroslav Sodmoka naposledy působil jako marketingový ředitel CNC. Během 14 let v marketingu působil na straně klientů, agentur i médií. Dlouhodobě se věnoval omnichannel retailu, rozjížděl e-shopy, řídil věrnostní programy i CRM a zabýval se propojováním marketingu a prodeje s technologiemi digitálních platforem. Využívat bude technologické zázemí agentury Kindred i specialisty na mediální strategii a kreativu z dalších částí skupiny. Úzce spolupracovat bude i s 370členným Commerce týmem z Polska.
„Českému online retailu chybí konsolidace a do jisté míry i dostupnost světových online tržišť, což se u značek projevuje zejména omezenými možnostmi v oblastech optimalizace digitálního shelfu či řízení aktivit napříč retail médii, kde zatím zaostáváme za západními standardy. V Publicis Groupe to chceme změnit a přinést na trh know-how a technologie, které vyrostly na ekosystémech jako je Amazon, eBay, Wallmart nebo AliExpress, současně jsou však reálně použitelné pro české online retail prostředí, “ uvedl Jaroslav Sodomka.
-mav-