Módní vyhledávač Glami, jenž funguje již ve 13 zemích světa, kupuje svou italskou konkurenci Stileo.
Společnost Stileo vznikla v roce 2014 s vizí shromažďovat a organizovat nabídku módy v Itálii. Založena byla v polské Vratislavi a zaměstnává 30 lidí. E-commerce trh v Itálii v posledních letech vyrostl a dosáhl 35,6 mil. uživatelů, přičemž módní prostředí generuje 26 % tržeb v celém onlinu. Stileo je jedna z největších módních e-commerce stránek v Itálii. Má více než 220 připojených e-shopů, mezi něž patří například Amazon, Farfetch, Escarpe.it, Luisaviaroma, Mec Shopping nebo Maxi Sport. Měsíčně na něj přijde přes sedm milionů návštěv.
„Některé české firmy v této fázi hledají příležitosti, komu se prodat. Jsem hrdý na to, že Glami jde opačnou cestou a stojí na straně, kde může dále růst pomocí akvizic. Touto akvizicí spojujeme zkušenosti obou týmů pod jednou společností s více než 130 zaměstnanci. V Česku tím vzniká další silný technologický tým, který hraje významnou roli na poli evropské e-commerce. Můžeme tak využívat hlubšího sdílení vědomostí a zdrojů a posílit tak svou vyjednávací pozici u našich partnerů a inzerentů. To vše, zatímco firma zůstává v rukou českého kapitálu,“ komentuje akvizici ředitel a spoluzakladatel Glami Tomáš Hodboď.
Díky společnému působení na 14 trzích, generují Glami a Stileo více než 500 tisíc objednávek pro partnerské e-shopy s ambicí zvýšit jejich počet na jeden milion. „Náš plán na nejbližší měsíce je převést Stileo na naši technologickou platformu a díky tomu akcelerovat růst na italském trhu,“ dodává Ján Kešelák, Chief Revenue Officer Glami.
-stk-