Jen pár dní před koncem školního roku startuje kampaň zaměřená na problematiku domácího násilí. Spolupracovali na ní odborníci z politické, komerční, odborné i neziskové sféry. Jejím cílem je především edukace veřejnosti v problematice domácího násilí ruku v ruce s návrhy na legislativní změny.
„Název Pod svícnem evokuje pořekadlo ‚Pod svícnem je největší tma‘. Poukazuje na to, že k největšímu ohrožení může docházet tam, kde to nikdo nečeká. Kde se máme cítit bezpečně. Za dveřmi našich domovů,” říká autorka konceptu Michaela Studená z agentury Commlab.
„Chceme ukázat, že domácí násilí se netýká pouze žen, ale též mužů, seniorů a především dětí. Obsahuje také veškeré formy ekonomického, fyzického, psychického a sexuálního násilí, které se děje za dveřmi našich domovů,” říká spoluautorka projektu, poslankyně Barbora Urbanová (STAN).
Na kampani se podílejí odborníci z různých oblastí, ať už komerční či neziskové sféry. O design kampaně se postarala Soňa Daňková ze studia Ginger & Fred. „Vizuál je postavený na ručně psaných větách, jehož různě široké a roztřesené řádky umocňují vyznění. Pro dokreslení atmosféry a dodání ‚reálnosti’ je doplněný buď syrovými černobílými fotografiemi, nebo ilustračními předměty. Logo jsme naopak volili zcela minimalistické, aby zbytečně nebralo pozornost psanému textu, nicméně bylo dostatečně výrazné a zapamatovatelné. To celé je zarámované v bílém rámečku á la polaroid, který podtrhuje autentičnost,” vysvětluje Daňková.
Kampaň odstartuje Petice za bezpečný domov, která žádá zákonnou ochranu obětí domácího násilí. Následovat budou vizuály, jež budou sloužit k edukaci problematiky a sociální sítě s kontakty a možnostmi pomoci. Součástí kampaně bude též spolupráce s influencery. Všechny strany se vzdaly nároku na honorář. Kampaň by měla vyvrcholit legislativními změnami, které budou oběti domácího násilí lépe chránit, a vytvářet postupné kroky k efektivní prevenci.
-mav-