Racio se v kampani vymezuje vůči body shamingu

neděle, 11. září 2022, 08:30 Aktuality, Reklama MediaGuru

Značka Racio se ve své kampani zaměřuje na téma body shamingu. Spojuje se s influencerkami.

Klíčový vizuál ke kampani #MojeTěloMojeRacio, zdroj: Racio

Klíčový vizuál ke kampani #MojeTěloMojeRacio, zdroj: Racio

Racio, výrobce pufovaných chlebíčků a dalších lehkých svačin, se ve své nové kampani s názvem #MojeTěloMojeRacio zaměří na problematiku body shamingu. „V Raciu věříme, že vyvážený a pohodový život bez zbytečných stresů je ten správný. A body shaming k němu rozhodně nepatří,“ vysvětluje Radoslav Marek, obchodní ředitel společnosti Racio.

Ke spolupráci na kampani značka přizvala tanečnici a herečku Natálii Otahalovou a influencerky Terezu Nachtigal a Valentýnu Procházkovou, které mají s tímto druhem šikany vlastní zkušenosti. 

Na kampani Racio spolupracuje s Natálií Otahalovou, Terezou Nachtigal a Valentýnou Procházkovou, zdroj: Racio.

Na kampani Racio spolupracuje s Natálií Otahalovou, Terezou Nachtigal a Valentýnou Procházkovou, zdroj: Racio.

Kromě skutečných příběhů známých osobností nabídne Racio i odborný pohled. „Naši komunikaci zakládáme na vědecky doložitelných faktech. Proto spolupracujeme také s psycholožkou, jejíž odbornost je zárukou věrohodnosti zveřejňovaných údajů,“ popisuje Marek s tím, že se jedná o školní psycholožku Petru Vaníčkovou, jež pracuje na Střední uměleckoprůmyslové škole v Jihlavě, takže je s dětmi a dospívajícími v denním kontaktu.

„Děti jsou během dospívání velmi citlivé na svůj vzhled. Často vidí nerealistické vzory v médiích, se kterými srovnávají sebe a ostatní. Když pak ve třídě nebo na hřišti slyší urážlivá slova na svůj zevnějšek, nesou si je v sobě často celý život. Šikana zasahuje do integrity dítěte, body shaming nabourává sebeúctu, tedy čistě subjektivní vztah, který k sobě máme. Takový moment přichází nečekaně a jeho oběť při něm zažívá pocit bezmoci, který je obrovským zdrojem stresu,“ připomíná Vaníčková, v čem spočívá nebezpečí body shamingu.

Kampaň poběží na sociálních sítích, a to především na Facebooku a Instagramu. „Chceme upozornit na téma, které ve společnosti bublá pod povrchem. Neobsazuje první stránky velkých deníků, nebývá hlavní zprávou v televizi. To asi nezměníme, ale chceme přispět k tomu, aby se lidé brali takoví, jací ve skutečnosti jsou, a cítili se ve svých tělech dobře,“ přibližuje Radoslav Marek.

Do kampaně se může zapojit kdokoliv z veřejnosti. „Lidé mohou na sociálních sítích sdílet vlastní zážitky a třeba výroky, o kterých si myslí, že splňují definici body shamingu. Díky tomu se o tématu bude více mluvit a je možné, že se spousta lidí chytne za nos. Věříme, že velká část jich nechce ubližovat, jen neví, že i slova mohou bolet,“ uzavírá Marek.

-stk-