Suchej únor startuje letošní kampaň „Nepít je umění“

úterý, 17. ledna 2023, 07:10 Aktuality, Reklama MediaGuru

Suchej únor startuje 11. ročník své osvětové kampaně, letos se sloganem „Nepít je umění“ a grafikou Báry Kmecové.

Zdroj: Suchej únor

Zdroj: Suchej únor

Se sloganem „Nepít je umění“ startuje 11. ročník osvětové kampaně Suchej únor. Cílem je pomoci široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Důvodem je nadměrná spotřeba alkoholu v České republice. Rizikově u nás pije více než milion lidí. Loni podle průzkumů se Suchého února zúčastnilo přes 13,5 % dospělé populace. Letošní rok rámuje kampaň téma střízlivého posouvání hranic skrze autentickou tvorbu a kreativitu. 

„Letos si můžete zasušit více než kdy dřív. Máme pro účastníky připravené tematické osušky aka obrazy s unikátní autorskou kresbou. Všechny registrované účastníky také opět provedeme celým Sucháčem od začátku až do konce. Koupí artové osušky podpoříte naši dlouhodobou činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování,“ vysvětluje Petr Freimann, ředitel pořádající organizace Suchej únor. 

Aktuální kampaň je propojena s uměním a kreativitou. „Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou. To všechno se dá říct taky o umění: z dálky možná žádná velká práce, ale ve chvíli, kdy člověk sám čelí prázdnému plátnu, světlu na jevišti nebo bílé stránce, chápe hodnotu díla úplně jinak. V Sucháči si myslíme, že svoje umění může objevit každý – hledá-li mimo vlastní hranice všednosti a komfortu,“ popisuje letošní téma Petr Freimann. 

Lidé se tak mohou zapojit tím, že pro kampaň předvedou své umění. Mohou se držet svého talentu nebo zkusit něco nového. Dílo pak natočit, vyfotit, nahrát, napsat, namalovat a zasdílet s hashtagem #nepitjeumeni a #suchejunor. Téma doprovází grafika od slovenské výtvarnice Báry Kmencové. 

Součástí kampaně je i Test nezávislosti, komunikace na Facebooku a série tematických článků. 

-stk-