Soutěž ADC Czech Creative Awards odstartovala kampaň ke svému letošnímu 30. ročníku. Glorifikuje v ní nápady, které mají hlavu, a navíc představuje novou porcelánovou trofej. Hlava se stává i zástupným pojmenováním ceny dříve nazývané „Louskáček“. Zároveň zveřejnila i svou porotu, které předsedá Jamie Mandelbaum, Chief Creative Officer Europe agentury VMLY&R.
„30. ročníkem soutěže bychom chtěli udělat definitivní tečku za obdobím ‚Louskáčků’. Máme nové kategorie, máme nový web, máme i novou trofej, se kterou už ze samotné podstaty jejího materiálu oříšek nikdo rozlouskne,” komentuje změny v soutěži předseda pořadatelské organizace Art Directors Club (ADC) David Suda.
Období vzniku lokální soutěže kreativity bylo inspirací i pro vizuální stránku kampaně. Spoty se odehrávají na lokaci, která připomíná raná 90. léta, a komunikace využívá i typické dobové grafické prvky.
Autoři konceptu jsou Pavel Wilhelm Přibyl (Wilhelm Kinga) a Miky Karas (Innovate). Spoty vznikly ve spolupráci s produkcí Creative Embassy pod vedením režiséra Luboše Vackeho. Postprodukci zajistilo studio RUR. Jako další partneři projektu se na realizaci podíleli: Robota, No.8 London, R.U.R. Postproductiona Samuel Jurkovič – Supreme Sound Design. Vizuální identitu včetně obsahové kampaně vytvořil tým Richarda Axella (Triad Advertising) a Míši Brůhové (VMLY&R). Veškeré fotografie zajistila fotografka Kinga (Wilhelm Kinga).
V porotě 30. ročníku zasednou „nejoceňovanější hlavy“
Letošní porotě předsedá Jamie Mandelbaum, spolu s ním tam zasedne: Dora Pružincová (DDB Prague), Martin Charvát (Haze), Lester Tullett (Kaspen/Jung von Matt), David Suda (WMC/Grey), Radek Hadj Moussa (Freedom Agency), Klára Palmer (McCann Prague), Petr Čech (Havas), Tomáš Belko (Ogilvy), Tereza Svěráková (OAK Prague), Dejan Štajnberger (VCCP Prague), Petr Vlasák (Czech Promotion Group) a Juraj Kováč (This is Locco).
Pro vybrané kategorie se ke kmenové porotě přidávají jury experts. Pro soutěžní kategorie s přesahem do digital media jsou to Pavel Flégl (FLO) a Roman Biath (Zaraguza). Pro soutěžní kategorie z oblasti craft režisér Ivan Zachariáš a grafický designér Lumír Kajnar. Více o kreativních hlavách v porotě je na webu soutěže.
Do soutěže je možné přihlásit kreativní počiny za poslední rok a půl, a to do 28. února na novém webu soutěže www.adcawards.cz.
-stk-