Letos slaví 150. narozeniny džíny Levi’s 501. Kulatiny si značka připomíná kampaní s názvem The Greatest Story Ever Worn, jež přináší prostřednictvím série tří krátkých filmů příběhy z různých koutů světa, které spojuje láska k těmto džínům.
Všechny příběhy jsou založeny na silných emocích a ukazují, jak pevné pouto může tvořit v životech lidí pouhý jeden kus oblečení a jakou roli dokáže hrát v rozličných kulturních, historických a osobních momentech. Džíny 501 jsou v kampani představeny jako nikdy nekončící příběh, který píší a přepisují ti, kteří si je oblečou.
„Jen málo produktů, natož pouhé oblečení, má za sebou tak bohatou historii a bylo díky svým jedinečným obdivovatelům u tak zásadních popkulturních mezníků jako 501 džíny. Přitom pochází z těch nejskromnějších poměrů amerického dělnického prostředí. Ale přesto se staly symbolickým bílým plátnem pro vlastní sebevyjádření a boří tím kulturní a třídní překážky,“ popisuje Chris Jackman, viceprezident marketingu v Levi’s.
První z filmů s názvem Precious Cargo přibližuje, jak si džíny 501 našly cestu do jamajského Kingstonu v 70. letech 20. století. Druhý film Fair Exchange vypráví v prostředí gruzínské zimy příběh syna, který přes rodinný zákaz vymění krávu za džíny. Poslední film Legends Never Die je o pravdivém osudu celoživotního Levi’s zákazníka, který si přál být pohřbený ve svých milovaných džínách. Jeho blízcí mu navíc splní přání, aby všichni účastníci pohřbu měli na sobě to samé.
Koncept a produkci kampaně připravila agentura Droga5. Režie filmů se ujali Martin de Thurah a Melina Matsoukas. Fotografie vytvořil Jason Nocito.
-stk-