V druhé polovině května proběhne na tuzemském trhu akce zvaná Masobraní. Tradiční kampaň letos proběhne pošesté a jejím cílem je prezentovat široké veřejnosti jednotný pohled na maso a masné výrobky, jako nedílnou součást zdravého životního stylu a vyvážených minerálů. V neposlední řadě také jako součást české kuchyně a západní kultury. Samotné Masobraní proběhne 19. až 21. května a předcházet ji budou podpůrné akce zapojených firem, kterých je letos rekordní počet. Na průběh oslavy dohlédne její organizátor Český svaz zpracovatelů masa.
Tématem letošní kampaně je grilování, které se v České republice těší velké oblibě. Poprvé v historii svaz sází na známou tvář, kterou se stal youtuber David Kubricht, vystupující pod přezdívkou pipMaster. „Líbil se nám, protože je lidový, morálně zdatný, a hlavně ostřílený v grilování. Takže očekáváme, že se nám společně ještě více podaří popularizovat roli a význam masa v české kuchyni a na grilovacích příkladech lidem ukázat, že grilování už dávno není jen o klobásách nebo marinovaných masech,“ vysvětluje předseda svazu Karel Pilčík.
Zatímco v loňských letech se do akce zapojily především členské firmy ČSZM, svaz letos cíleně oslovil nejen všechny zpracovatele, ale i obchodní řetězce. Svoji účast potvrdily Albert, Billa, Globus, JIP, Kaufland, Lidl, Makro nebo Penny. „Propagační možnosti svazu ve vztahu k Masobraní ovlivní celkový počet zúčastněných firem,“ uvádí výkonný ředitel svazu Radek Slanec a dodává: „Pro každého účastníka máme připraven balíček komunikačních materiálů, aby je mohli nasadit podle vlastního uvážení a možností.“
Pro kampaň byla svazem vytvořena sada audio a video spotů, klíčového vizuálu, grilovacích receptů a letáků. „Kterákoli firma z oboru, která se ztotožní s posláním akce se do ní může kdykoli zapojit,“ uzavírá Slanec.
Vedle různorodých marketingových aktivit zapojených firem, které spojuje kromě společného zájmu i jednotný vizuální styl, se kampaň objeví na portálu iDnes.cz a na sociálních sítích, konkrétně na YouTube, kde vedle pipMastera akci podpoří i youtuber Starej Fotr.
Svaz svou kampaní reaguje mimo jiné i na globální trendy, jako je přechod na rostlinnou stravu, omezování chovů skotu, zdanění masa, a především zákaz reklamy na maso, masné výrobky a uzeniny, který navrhuje evropská strategie „od zemědělce ke spotřebiteli“.
-stk-