BrandZ: Nejhodnotnější značkou zůstává Apple před Googlem

středa, 14. června 2023, 14:05 Aktuality, Výzkum, Marketing ČTK

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, ukazuje žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

TOP 10 značek v žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, zdroj: Kantar

TOP 10 značek v žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, zdroj: Kantar

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.

Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.

V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.

Deset nejhodnotnějších značek světa

Pořadí Značka Hodnota v roce 2023 (v mld. USD)

Meziroční změna hodnoty (v mld. USD)

1.

Apple

880,455

-67
2.

Google

577,683

-242
3.

Microsoft

501,856

-110
4.

Amazon

468,737

-237
5.

McDonald's

191,109

-5
6.

Visa

169,092

-22
7.

Tencent

141,020

-73
8.

Louis Vuitton

124,822

+1
9.

MasterCard

110,631

-6
10.

Coca-Cola

106,109

+8

Zdroj: Kantar