Komerční banka a KB Penzijní společnost spustily v dubnu společnou dlouhodobou kampaň „I love důchod – revoluce ve vnímání důchodu“. Za pomoci digitální influencerky Just.iny tak chtějí inspirovat mladé lidi, aby se na svůj důchod začali včas finančně připravovat. K představení pozitivní budoucnosti stáří využívají webovou platformu i Instagram.
„Ukazuje se, že pro mladé lidi je důchodový věk dalekou budoucností, o které nepřemýšlí. Jsou přesvědčeni, že mají spoustu času. Kampaň ‚I love důchod’ jim připomíná, že pokud si chtějí v důchodu užívat hiking, rock climbing, surfing, partying, chill s rodinou nebo whatever budou chtít – slovy Just.iny, je potřeba se připravit a mít dostatečnou finanční rezervu. Naše kampaň na to slovníkem generace Z upozorňuje a poskytuje mladým lidem důležité informace, shrnuté na webu www.iloveduchod.cz, jak se na vlastní důchod připravit,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand Strategy a Komunikaci Komerční banky.
Ústřední postavou kampaně je digitální influencerka Just.ina, která představuje budoucnost stáří. Ukazuje mladým lidem, že jejich důchod může být skvělý, plný zájmů – jen je potřeba se na něj připravit. Kdo začne v rozumném věku investovat, tomu postačí si průběžně odkládat menší částku.
Komunikace odstartovala inkognito „hate“ fází. Od 1. do 10. dubna se po celé republice objevily vizuály s provokativním prohlášením „I hate důchod“ a směřovaly diváky na web ihateduchod.cz, který odpočítával čas do další, hlavní fáze „love důchod“. Tuto fázi doprovázelo spuštění nového webu www.ilovedůchod.cz a instagramového účtu iloveduchod.
Aktivační kampaň „love“ se nese již v konverzačním tónu její hlavní komunikace probíhá od půlky dubna do konce června online a na sociálních sítích pod leitmotivem „Pořád to budeš ty!“. V ní digitální Just.ina vyzývá mladé lidi, aby změnili nastavení mysli a začali o důchodu přemýšlet pozitivně. Využívá přitom jejich jazyk.
„Cílem celé komunikace je vyvolat debatu o vnímání důchodů mladými lidmi, bořit stereotypy a vytvářet o tomto tématu nové představy. Využíváme proto jazyk naší cílové skupiny, zvolili jsme konverzační cestu s nábojem. Chceme být kontroverzní a dát mladým lidem hlas. Přinášíme tak pozitivní obsah související s pojetím důchodu a s ním spojení generací, aby společně vytvářely budoucnost stáří,“ dodává ke kampani Creative Director Rado Jankovič z Momentum Czech Republic.
Video hlavního spotu se natáčelo v Kongresovém centru Praha. Režie se ujal Jiří Horuta a produkci zajišťovala produkční společnosti Procoma a AD Kolektiv. Motion Capture produkci Just.iny byla připravena ve spolupráci s Don't Panic.
Na přípravě a realizaci kampaně se podílí více agentur. S konceptem a celkovým kreativním pojetím přišla agentura Momentum Czech Republic, za komunikaci na sociálních sítích zodpovídá Fuse, mediální plánování má na starosti PHD Media a mediální podporu projektu zajišťuje Crest Communications. V rámci kampaně spolupracuje KB Penzijní společnost také s influencery.
-stk-