EU kampaní podporuje muškáty a vánoční hvězdy v ČR

pátek, 21. července 2023, 15:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Kampaň Evropské unie se soustředí na propagaci muškátů a vánočních hvězd v České republice.

Zdroj: Pelargonium for Europe

Zdroj: Pelargonium for Europe

Evropská unie se v nové kampani zaměřuje na podporu dlouhodobého prodeje muškátů a vánočních hvězd. Podepsány jsou pod ní iniciativy Pelargonium for Europe (PfE) a Stars for Europe (SfE), které jsou podporovány předními evropskými pěstiteli rostlin. 

Nový program Evropské unie „Stars Unite a Europe in Bloom“ byl v České republice zahájen letos v březnu a potrvá až do února 2026. Tříletá kampaň financovaná EU poprvé zahrnuje šest zemí střední a východní Evropy: Bulharsko, Českou republiku, Chorvatsko, Maďarsko, Rumunsko a Slovensko. Prostředky EU umožňují v těchto zemích výrazně rozšířit předchozí aktivity o rozsáhlé celoplošné kampaně a odpovídajícím způsobem dosáhnout nových cílů a oslovit co nejširší veřejnost. 

EU si klade za cíl kampaní zvýšit místní produkci a podpořit sdílení znalostí o inovativních technikách a technologiích v pěstování okrasných rostlin mezi pěstiteli v celé Evropě. Kampaň zahrnuje kombinaci propagace cílené na spotřebitele za účelem zvýšení povědomí o výhodách pelargonií a vánočních hvězd s informačními materiály, nástroji a podporou prodeje zaměřenou na obchodníky.

Využívá klasické PR v předních sdělovacích prostředcích, spolupráci s médii od časopisů až po celostátní televizní pořady a venkovní akce, jakož i aktivity napříč sociálními médii. Spotřebitelská propagace je zaměřena na cílové skupiny, které vstupují do proměnlivých životních etap, v nichž se nové způsoby chování snáze přijímají, především na osoby ve věku 50 až 65 let (tzv. „New Life Builders“) a osoby ve věku 25 až 35 let („Family and Career Builders“).  

Kampaň již téměř dokončila první sezónu muškátů. Nyní začíná s přípravou materiálů pro vánoční hvězdy před podzimní a zimní sezónou. Zatím využila výstupy o muškátech v lifestylových časopisech nebo partnerství na kulinářské akci Apetit piknik, kde se iniciativa podílela na muškátové výzdobě celého prostoru parku Grébovka v Praze. 

Podpora prodeje pro specializované maloobchody zahrnuje materiály pro prodejní místa, sdílení zkušeností a poradenství v oblasti prodeje a účast na oborových akcích. Informační materiály, jako jsou případové studie a průzkumy o moderní a udržitelné výrobě, se dostanou k pěstitelům a dalším úrovním dodavatelského řetězce. Kromě toho se všem v tomto odvětví doporučuje využívat fotografie, videa a mediální obsah kampaně na podporu vlastních marketingových aktivit. Tyto materiály jsou k dispozici ke stažení na webových stránkách kampaně. Materiály zaměřené na obchod pro kampaň PfE jsou na adrese www.pelargonium-trade.com a pro SfE na adrese www.sfe-trade.com.

-stk-