Film Barbie propagaci nepodcenil, diváky láká na růžovou
Aktuální film o panence Barbie vsadil na masivní reklamní kampaň. Její součástí je i růžový dům v Malibu či nebývalé množství licenčních produktů.
Růžové billboardy jen s datem premiéry, růžové lavičky, růžový dům snů v Malibu, který si mohou lidé pronajmout přes Airbnb, růžové auto, brusle, oblečení, boty i zmrzlina. To vše je součástí promyšlené reklamní kampaně na aktuální filmový hit o panence Barbie.
Film Barbie, v němž ikonickou panenku hraje Margot Robbie a jejího partnera Kena Ryan Gosling, jen za první víkend od premiéry utržil na americkém trhu 155 milionů dolarů. Úspěch to je nejen pro filmové studio Warner Bros Discovery, který za filmem stojí, ale i pro výrobce Barbie – firmu Mattel –, která díky tomu dokáže zvýšit prodej svých produktů i celkovou hodnotu akcií.
Kromě samotného filmu, jenž staví na dobrém scénáři, známých hereckých tvářích (kromě výše jmenovaných v něm hrají mimo jiné Helen Mirren, Issa Rae, Will Ferrell nebo Ncuti Gatwa) či soundtracku od Marka Ronsona se zvučnými hudebními jmény jako Dua Lipa, Tame Impala, Nicki Minaj, láká diváky do kin již zmíněná růžová kampaň.
V ulicích světových metropolí se objevily růžové billboardy, které nekomunikovaly nic jiného než datum filmové premiéry. V Londýně byla stanice metra Barbican přejmenována na Barbiecan. A před Tower Bridge byl postaven růžový stroj času Tardis, známý ze seriálu Doktor Who. V Malibu je zase možné si přes Airbnb pronajmout růžový Barbie DreamHouse, kde si mohou hosté zatančit na venkovním disco tanečním parketu, vykoupat se v růžovém bazénu či si vyzkoušet něco z Kenova kovbojského šatníku.
Film doprovází i celá řada oficiálních partnerství. Fanoušci si mohou pořídit licenční Barbie oblečení od Forever 21, Gap či Target, boty od Aldo, kosmetiku NYX nebo laky na nehty OPI, a třeba i herní konzoli od Xboxu. Na trhu jsou také k dostání speciální Barbie brusle, koberce, termosky, zubní kartáčky nebo kufry. V Bostonu si mohou zájemci vyjet na projížďku lodí v Barbie stylu, v Chicagu a New Yorku si mohou dát kávu v Barbie pop-up kavárně a v Los Angeles je možné okusit život Barbie v rámci aktivace World of Barbie.
Vedle fyzických produktů a zážitků v offline světě probíhá mohutná kampaň i v tom virtuálním. Například při zadání slova Barbie do vyhledávače Google jsou výsledky pokryty růžovým ohňostrojem. Aplikace PhotoRoom připravila Barbie Selfie Generator a seznamovací aplikace Bumble svým uživatelům nabízí možnost se porovnat se s Barbie nebo Kenem.
„To, co vidíte, není pouze propagace filmu, ale i značky Barbie, všeho růžového i samotné barvy,“ komentoval pro BBC filmový kritik Ali Plumb s tím, že oproti jinému aktuálnímu filmového hitu – Oppenheimer – může film o Barbie těžit z širokého množství doplňkových produktů. To, si příběh o muži, který přispěl k vynálezu atomové bomby, dovolit nemůže.
Mattel, která panenku Barbie již 64 let vyrábí, si díky filmu může na své konto připsat další úspěch. A toho se chystá patřičně využít. A jak píše ve svém komentáři Maxim Manturov, analytik společnosti Freedom Finance Europe, hračkářská společnost, do jejíhož portfolia patří značky jako Hot Wheels, Fisher-Price nebo Uno, má v různých fázích vývoje dalších třináct filmových projektů.
„Nadšení kolem filmu Barbie na sociálních sítích i v tisku má potenciál snížit v blízkém až střednědobém horizontu potřebu společnosti Mattel vynakládat výdaje na reklamu na své výrobky. Proto bude konečný výsledek filmu Barbie důležitým faktorem při hodnocení těchto vyhlídek ze strany Wall Street,“ podotýká Manturov s tím, že vedení firmy rovněž zaznamenalo příznivý obrat zásob a pozitivní vývoj v trendech point-of-sales (POS).
-stk-