Obchodní zastupitelství Media Club vyvinulo se společností Kinet, technologickým partnerem v oblasti HbbTV, novou reklamní platformu Ad Simple, která má umožnit rychlý a automatizovaný nákup reklamního formátu switch-in na HbbTV. Nový nástroj je pro reklamní agentury i klienty dostupný od začátku srpna na Adsimple.cz.
„V posledních dvou letech jsme zaznamenali růst tržeb u programatického nákupu online inzerce o 68 %. Chtěli jsme dát možnost automatizovaného nákupu klientům i v platformě HbbTV, kde je možnost implementace klasických programatických systémů velmi omezená. Kampaně lze regionálně cílit až na jeden kraj, případně kombinaci krajů – to dává možnost inzerce i regionálním inzerentům, případně inzerentům s nižšími reklamními rozpočty,“ uvádí obchodní ředitel online divize Media Clubu Petr Hatlapatka.
V průběhu jara testoval Media Club platformu na selfových kampaních skupiny Prima. V červnu a v červenci probíhalo beta testování hned se třemi agenturami – Marketup, Effectix, Magnas Media, které se specializují na digitální marketing a automatizovaný nákup. „Celou platformu Ad Simple jsme podrobili důkladnému beta testu na vybraných klientských kampaních. Mimo samotné nasazení kampaní nám také šlo o uživatelskou zpětnou vazbu od budoucích uživatelů,“ říká Kateřina Srbová, HbbTV manažerka skupiny Prima.
„Na základě zpětné vazby od Primy a uživatelů jsme na začátku července nástroj aktualizovali. Při vývoji jsme kladli důraz na přehlednost aplikace i její jednoduchost, snadnou správu a vyhodnocování kampaní, což si myslíme, že se nám povedlo,“ doplňuje Jan Kovařík ze společnosti Kinet.
„Ad Simple se jeví jako slibný krok směrem k modernizaci a zjednodušení reklamního prostředí na platformě HbbTV. Možnost automatizace nám umožňuje rychleji reagovat na potřeby našich klientů a lépe optimalizovat kampaně. Velmi nás potěšila také uživatelská přívětivost platformy, která nám umožnila snadno spravovat naše kampaně,“ sdělil Filip Zelinka, Media Buying & Trading Manager z fullservisové digital first agentury Marketup.
„Překvapily nás vysoká míra prokliku a velmi zajímavé dosahy. Následný podrobný reporting určitě ocení specialista i klient. Pozitivum vidím také v jednoduchosti ovládání aplikace, kde kampaně připravíte a spustíte během pár minut,“ hodnotí nástroj Michal Horňák, Head of Programmatic z digitální agentury Effectix.
„Prošli jsme hladce celým flow – od nabití kreditu po spuštění kampaně. Příležitost testovat nový systém jsme rádi využili a na budoucí spolupráci se těšíme,“ přibližuje své zkušenosti Petr Jelínek ze společnosti Magnas Media.
-mav-