Nákupní centra připravují podzimní kampaně a nejrůznější akce, aby po letních měsících nalákala zpět své návštěvníky. Chystají také oslavy a několik novinek, které mají podpořit návštěvnost. V komunikaci je na konci prázdnin klíčový také návrat dětí do škol. Na programu je rovněž plánování předvánočních a vánočních kampaní. Pro komunikaci nejčastěji využívají media mix oslovující co nejširší publikum.
„Pro promo aktivity používáme kompletní media mix, stěžejní jsou v tomto období radio kampaně a online. Komunikujeme zejména komplexnost nákupu pod jednou střechou – od bačkor, přes sešity až po školní aktovku. Pohodlně, bezpečně, vše na jednom místě,“ říká Šárka Gramanová, Marketing Manager IGY Centrum České budějovice.
Akce mají v nákupních centrech přilákat více návštěvníků a přinést také přidanou hodnotu. V Paláci Pardubice na konec srpna chystají akci Zpátky do školy, která souvisí s novým školním rokem a je zaměřena na bezpečnost dětí při návratu do školních lavic. Návrat dětí do škol komunikují zejména na sociálních sítích, na webu či prostřednictvím newsletteru také v Palladiu. „Tato komunikace již začala na přelomu července a srpna. Velmi oblíbené jsou soutěže o hodnotné ceny na Facebooku a Instagramu, například nyní mohou naši fanoušci vyhrát nový mobil, který věnoval obchod Samsung,“ říká Milan Rumler, Director, Marketing & PR Palladium.
Podzimní kampaní chtějí v Palladiu navázat na letní vyvolání atmosféry uličky v Miláně. „Tentokrát se přeneseme do podzimní Paříže, odkud naše stylistka Petra Ptáčková čerpá trendy nadcházejícího období. Vizuál nafotí fotograf Petr Vágner v prostorách Palladia s využitím nejnovějších outfitů našich nájemců s mottem ‚Magický podzim v Palladiu’,“ vysvětluje Milan Rumler. Kampaň poběží v outdooru, na webu či na sociálních sítích. V Palladiu kladou důraz také na oslavu 16. narozenin, která proběhne v říjnu. V rámci oslav vystoupí umělci z Cirk La Putyka nebo také Majk Spirit.
V Galerii Vaňkovka během prázdnin lákají své návštěvníky na akci Stay Fit, která probíhá na střeše nákupního centra, a kromě odpočinkové zóny s bary nabízí program včetně Bachaty, Street dance, Jogy, Zumby či Power plate. Na začátek školního roku chystají také odměny pro školáky. Chtějí také pomoct s nákupy rodičům. „Připravili jsme blogový článek na toto téma s cílem přinést rady, tipy a inspiraci pro hladký návrat do školního prostředí,“ říká Natálie Vrbová z oddělení marketingu Galerie Vaňkovka. Ve Vaňkovce se zaměřují také na nadcházející podzim, kdy chystají kampaně a akce na podporu prodeje.
Pro komunikaci využívají nákupní centra marketingový mix, který má oslovit co nejširší publikum. „Používáme celý media mix. Pokud ale potřebujeme komunikovat rychle, což je u nás prioritou, protože aktivit máme velké množství, stěžejní jsou pro nás sociální sítě, PR, online bannerová inzerce, influence marketing a digitální nosiče po centru,“ vysvětluje Šárka Gramanová.
V IGY Centru se připravují na oslavu 20. narozenin, která bude probíhat příští rok. „Příští rok slaví IGY Centrum 20 let a s oslavami bude spojena celá řada aktivit a prakticky půlroční kampaně. Zároveň otevřeme tři z top pěti nejžádanějších značek podle průzkumů, do města míří Olympiáda dětí a mládeže, navážeme na všechny úspěšné projekty,“ dodává Gramanová.
tšl