Notino odbaví na live shopping eventech tisíce lidí
V rámci svých live shoppingových eventů dokáže Notino oslovit standardně několik tisíc lidí. Konverzní poměr je i 22 %.
Online prodejce kosmetiky Notino sází již přes rok na formát live shopping eventů. Na živé vysílání, v němž jsou mimo jiné představovány různé kosmetické produkty, se dívá na českém a slovenském trhu průměrně tři až pět tisíc lidí. U nejúspěšnějších videí dosahuje konverzní poměr až 22 %.
V rámci live shopping eventů spolupracuje Notino jak s influencery, tak s lékaři nebo vizážistkami. „V souladu se strategií Notina si zakládáme na edukaci zákazníka, proto se v každém videu snažíme nejen o zábavný, ale i zajímavý obsah, který dá našim zákazníkům například návod, jak si správně nastavit rutinu péče o pleť, které produkty používat na problémy s pletí apod.,“ popisuje pro MediaGuru Adela Hrivnáková, Livestream Operations Manager v Notinu, s tím, že oproti konkurenci klade také větší důraz na práci s komunitami.
V živém vysílání Notino používá neformální tón. Spíše než známá influencerská jména se v něm objevují lidé s menší dosahem, zato s velkými znalostmi daného oboru, ať už se jedná o parfumérii, kosmetiku, nebo oblast zdraví. Právě jejich upřímnost a zápal pro téma je podle Hrivnákové nenahraditelné. „Obrovskou silou Notina je také šíře našeho sortimentu, díky níž si můžeme dovolit skutečně autenticky doporučovat produkty vhodné pro řešení daného problému a negeneralizovat,“ vysvětluje Hrivnáková.
Prodeje, které se v rámci live shopping eventů uskuteční, se liší v závislosti na tématu i formě videa. Nejlépe fungují ta, která se věnují kategoriím, jimž video sedí, jako je make-up a péče o pleť. V těchto případech dosahují nejúspěšnější videa konverzního poměru až 22 % v případě nákupu na webu. Zároveň dokáže livestream přivést na Notino i nové zákazníky.
Live shopping eventy Notina jsou v současnosti vysílány jak na Facebooku, tak na Instagramu. Od začátku vysílání – v dubnu loňského roku – narostl počet diváků na českém a slovenském trhu desetinásobně. Vyplatilo se celkové uvolnění a produkční zjednodušení edukačního formátu. „Rovněž pomáhá pravidelné a časté vysílání. Tím, že jsme produkci videa zjednodušili tak, že našim hostům stačí s trochou nadsázky jen postavit mobil doma na staviv, sednout si na gauč a vysílat, jsme schopni produkovat na českém i slovenském trhu každý týden, tedy minimálně 12x za kvartál,“ přibližuje Hrivnáková. Zákazníci tedy již vědí, že v úterý či ve čtvrtek mohou očekávat nový live shopping event. Pro představu, jakou má nyní livestream podobu, se můžete podívat zde.
Jednotlivé eventy jsou komunikovány prostřednictvím bannerů na webu, newsletterem a na sociálních sítích. Během vysílání se také video zobrazí všem návštěvníkům e-shopu. Dostupná je nově také v mobilní aplikaci, pod záložkou Inspirace – Livestream.
Notino propojuje live shopping eventy navíc se svými Beauty boxy – dárkovými balíčky s produkty na různá témata za zvýhodněné ceny. Součástí živého vysílání je unboxing aktuálního Beauty boxu s komentářem některého ze specialistů. V samotných Beauty boxech pak na livestream láká přiložený QR kód.
V neposlední řadě testuje Notino i nový formát, kdy zobrazuje část videa s produktem na konkrétním produktovém detailu. Pokud má zákazník zájem například o paletu očních stínů, může si pod popisem produktu pustit část záznamu živého vysílání, kde vizážistka daný produkt používá. Zájemce tak může posoudit, jak oční stíny ve skutečnosti vypadají, jak jsou pigmentované, jak snadno se s nimi pracuje či se inspirovat, jak je použít. „Díky tomu nemusí z našich stránek odcházet na YouTube či Instagram a hledat inspiraci jinde,“ doplňuje Hrivnáková. V rámci webových stránek si lze také prohlížet podstránku Livestream: Video make-up tutoriály a beauty tipy | Notino, kde jsou livestreamy vedeny v carouselech podle kategorií.
V českém prostředí si live shopping eventy zkouší i jiní prodejci kosmetiky. Na Facebooku jej od letošního roku testuje například Oriflame, od loňska jej ve své mobilní aplikaci nabízí řetězec Dm drogerie markt. Vyzkoušela si je i hračkářská značka Fisher-Price společnosti Mattel ve spolupráci s Heurekou. Před třemi lety jej na Instagramu ve Stories poprvé uskutečnil POP outlet.
Podle studie společnosti Arvato Supply Chain Solutions je tomuto způsobu nakupování otevřeno až 70 % evropských spotřebitelů. Ze studie McKinsey zase vyplývá, že livestream bude do roku 2026 představovat až 20 % veškerých tržeb z online prodeje. Údaje Coresight ukazují, že u nákupů z živého vysílání je o 40 % nižší pravděpodobnost vrácení zboží. V neposlední řadě potenciál live shoppingu potvrzuje i zájem sociálních sítí – vedle TikToku, Instagramu možnosti nákupů z živého vysílání začíná rozvíjet i YouTube.
-stk-