Světluška v kampani ukazuje vesmírný smysl dárcovství

pátek, 1. září 2023, 17:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Novou kampaní chce Světluška získat pravidelné dárce. Pomocí pomyslných kroků se v ní dostává na symbolický měsíční povrch.

Klíčový vizuál k nové kampani Světlušky, zdroj: Nadační fond Českého rozhlasu – Světluška

Klíčový vizuál k nové kampani Světlušky, zdroj: Nadační fond Českého rozhlasu – Světluška

Nadační fond Českého rozhlasu – projekt Světluška přichází s  novým dlouhodobým komunikačním konceptem, jehož cílem je získat dárce pravidelných příspěvků, a to na stránkách svitimstale.cz. Opírá se přitom o myšlenku, že některé každodenní činnosti mohou být pro nevidomé či slabozraké vesmírně náročné, a proto jim jakýkoliv měsíční příspěvek pomůže k větší jistotě a samostatnosti v životě. V reklamním spotu s mottem „Malá částka pro vás, velký význam pro nás“ se pomocí pomyslných kroků hlavního představitele diváci přesouvají na symbolický měsíční povrch. 

„Pravidelnost a předvídatelnost dávají klid a prostor se nadechnout a dělat věci správně. A to platí oběma směry. Díky pravidelné i dlouhodobé podpoře mohou lidé se zrakovým postižením vidět a plánovat svou budoucnost,“ říká ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová a dodává: „Stejně tak Světluška může díky pravidelným a dlouhodobým dárcům soustředit svou práci také na osvětu a vzdělávání i rozvojové projekty, které hledají nové způsoby zkvalitňování života nevidomých a slabozrakých. Je velký rozdíl, když se můžete spolehnout na důvěru, kterou ve vám přináší pravidelný dárce, v porovnání s tím, když oslovujete každý den, každý měsíc, celý rok dárce nové. Díky každému dárci, jehož důvěru si Světluška získala či teprve získá.“  

„Naším kreativním přístupem jsme chtěli jasně a zároveň atraktivně symbolicky sdělit, že nevidomí potřebují naši pravidelnou pomoc. Inspirovali jsme se přitom vesmírným vizuálním stylem Světlušky a také ikonickým známým přirovnáním ‚Malý krok pro člověka, velký pro lidstvo’. Přesně to nám pomohlo zformulovat myšlenku o malém příspěvku s velkým významem a přetavit ji do krátkého příběhu chlapce se zrakovým postižením a jeho asistenta,“ popisuje pozadí celého záměru David Podhola z agentury Dentsu Creative, jež je pod kreativou podepsána. Režie spotu se ujal Jakub Žídek ve spolupráci s produkční společností Separation Films. 

Kampaň odstartovala 28. srpna a objeví se na obrazovce České televize, na internetu včetně sociálních sítích, ve spotech Českého rozhlasu a v kinech.

-stk-