Vzdělávací organizace Začni učit!, jež dlouhodobě usiluje o zvýšení kvality vzdělání v České republice a snaží se motivovat potenciální pedagogy k práci ve školství, spouští novou kampaň s názvem „Učitelské mýty“. Jejím cílem je upozornit na obavy a zdánlivé bariéry, které mohou novým zájemcům bránit ve vstupu do učitelství.
„V České republice je až 110 000 motivovaných lidí, kteří uvažují o vstupu do učitelské profese. Na cestě za tímto rozhodnutím mohou stát bariéry, které jsou vlastně spíš mýty než překážky. Ať už je to pedagogická kvalifikace, rozsah úvazku, či věk. Vytipovali jsme sedm nejčastějších mýtů, které rezonují v našich rozhovorech se zájemci o učitelství a na této autentické lince postavili komunikaci,“ popisuje Katarína Chytrá, ředitelka komunikace Začni učit!.
Kampaň, na které organizace spolupracovala se studiem Semibold, stojí na příbězích skutečných lidí. Na webu jsou tak místo fotografií z fotobanky tváře několika pedagogů, kteří otevřeně sdílí své zkušenosti. „Tentokrát bych rád vyzdvihl především práci našeho stratéga a copywritera Adama Morkuse, kterému se podařilo dát širokému spektru vstupů celistvou formu. Design jednotlivých formátů pro nás byl relativně jednoduchý, protože jsme se mohli opřít o autentické fotografie učitelů od Aleše Vopata. Navíc jsme vycházeli z vizuální identity, kterou jsme pro Začni učit! navrhli už v roce 2021,” popisuje spoluzakladatel a CEO Semiboldu Štěpán Landa.
Kampaň probíhá na internetu, v outdooru – konkrétně v pražském metru – a v tisku. Objeví se například v Reflexu, Respektu, Deníku nebo časopise Moje Psychologie. Její součástí je také webová stránka, kde vznikl prostor nahlédnout do příběhů učitelů ve větším detailu. V příštím roce by chtěla organizace Začni učit! rozšířit kampaň do dalších mediatypů.
-stk-