Vysoké učení technické v Brně (VUT) spouští svou letošní náborovou kampaň s názvem „Tady můžeš něco změnit“. Ukazuje v ní, že studenti na škole dostanou takové prostředky a zázemí, díky kterým mohou měnit svět k lepšímu.
Kampaň pracuje se sérií 11 videí, v nichž studenti jednotlivých fakult a ústavů prezentují prostřednictvím svých reálných výzkumů, že nápady pro vznik excelentní vědy se mohou rodit již během studia a že brněnská technika jim nabízí možnost je proměnit ve skutečnost.
Prvních deset videí představuje zaměření jednotlivých fakult a ústavů, přičemž jedenácté video zastřešuje celou komunikační linku kampaně. Ta se skládá z témat, kterým se univerzita dlouhodobě a intenzivně věnuje, jako je například transfer znalostí, podnikání a udržitelnost.
Paulína Monková z Fakulty strojního inženýrství se například zabývá dočišťováním vody od hormonů a pesticidů pomocí hydrodynamické kavitace, protože vnímá, že kontaminovaná voda mikroorganismy a chemikáliemi je celosvětovým problémem. Adam Hláčik z Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií zase prezentuje svou práci na modelu prvního českého satelitu, který dokáže ve vesmíru generovat kyslík. Ondřej Venclík z Fakulty stavební je majitelem firmy vyrábějící designový nábytek z recyklovaného plastového odpadu. Šimon Lipták a David Mároši z Fakulty podnikatelské se zase rozhodli bojovat proti trendu takzvané fast fashion a založili firmu s oblečením, které vyrábí z udržitelných materiálů, je oboustranné a má více možností využití.
Všechny příběhy jsou k dispozici na stránce Tady můžeš. Videa se v rámci kampaně objeví i na sociálních sítích – postupně budou k vidění například na Instagramu, Facebooku a YouTube kanálu VUT. Kampaň navazuje na loňský koncept „Tady můžeš“, který stejným způsobem pomocí praxe studentů prezentoval možnosti studia na brněnské technice.
Univerzita si zároveň uvědomuje, že motivovat ke studiu technických oborů je třeba nejen maturitní ročníky, a proto podniká spoustu aktivit jak pro střední, tak pro základní školy. „Komunikace s uchazeči o studium je pro naši univerzitu dlouhodobým tématem, a to nejenom směrem k maturitním ročníkům a v období přijímacích řízení. V průběhu celého roku oslovujeme naše potenciální studenty celou řadou aktivit, kde mají možnost získat informace a praktické zkušenosti, tak abychom u nich vzbudili zájem o studium především technických věd a současně se mohli zodpovědně rozhodnout pro konkrétní studium. Krásným příkladem takové synergie je VUT Junior, dětská technická univerzita VUT pro žáky základních škol a studentů nižších ročníků víceletých gymnázií,” vysvětluje vedoucí marketingu VUT Markéta Soukupová.
Natáčení a zpracování kampaně se opět ujal Michal Orsava. Texty do videí a na web zpracovala Hana Marko.
-stk-