Za pár týdnů, konkrétně 10. května, začne Mistrovství světa v ledním hokeji, které se bude letos odehrávat v Praze a Ostravě. Oficiální partneři mistrovství či národní reprezentace si připravili reklamní kampaně, ti, co se spojují se šampionátem, navíc mohou využít i možnosti aktivace přímo na stadionech.
Škoda Auto, jež se s hokejovým mistrovstvím spojuje už od roku 1992, plánuje celou škálu aktivit od nadlinkové komunikace, přes aktivace po sociální sítě a gamifikaci. „Nebudu zatím prozrazovat nic konkrétního, tak alespoň naznačím, že naše domácí jízda mistrovstvím bude reprezentativní, napínavá i pohádková, a v našem týmu tedy nebudou chybět ani králíci z klobouku, výtečný hokejový útočník nebo charismatický hokejový komentátor,“ říká na dotaz MediaGuru Libor Šedivák, vedoucí marketingu českého zastoupení Škoda Auto. V rámci fanzóny nabídne automobilka zážitky, aktivity a představí i nové vozy.
Pivní značka Pilsner Urquell, jež je hlavním partnerem české hokejové reprezentace 12 let a letos je také oficiálním partnerem šampionátu, příznivcům hokeje nabídne soutěže o vstupenky. „Chceme fanouškům nabídnout nejen skvělý zážitek ve fanzónách, ale také jim umožnit, aby prožívali zápasy přímo na stadionu. Během dubna tak mají hned několik příležitostí, kde o vstupenky soutěžit,“ popisuje Kristýna Tereková, marketingová manažerka Pilsner Urquell. Soutěž probíhá ve vybraných obchodech a restauracích po celé republice, zároveň je lze vyhrát i na rádiu Evropa 2.
Ve fanouškovských zónách v Praze i Ostravě bude k dispozici plzeňské pivo načepované finalisty soutěže Master Bartender, možné bude zahrát si pubkvíz nebo si vyzkoušet školu čepování air jockey, stigma hockey, střelbu na bránu či sledovat zápasy. „Vstup do fanouškovských zón je zpřístupněn bezplatně i těm, kteří nemají koupené lístky na zápasy,“ dodává Tereková s tím, že partnerství bude značka komunikovat také v televizi, ať už reklamními spoty od začátku května na Nově, nebo sponzorskými vzkazy v průběhu zápasů.
Tipsport, jenž je partnerem světového hokejového šampionátu od loňska, spustil nedávno svou první kampaň založenou na influencerech. Její ústřední postavou je český hokejista David Pastrňák, jenž na svých sociálních sítích uveřejnil fotku v bundě od návrháře Martina kafes33 Hirtha. Má dvě strany: jednu v barvách Tipsportu, druhou v barvách národních pro fandění během MS. Tzv. Pasta bundu prezentuje na svých účtech dalších devět influencerů, obléknou ji ale i další tváře Tipsportu jako David Dvořák, Park Kincl, Michal Krčmář a další. Komunikace, jež poběží také v televizi, na internetu, v outdooru, tisku a na pobočkách, se odvíjí od základní linky „Buď ready – buď připraven na mistrovství světa – s Tipsportem toho totiž zažiješ nejvíc“ a pracuje s claimem: „Stačí jen začít“. „Začátkem května pak bude kampaň klienty odkazovat i na tipovací soutěž s výhrami v celkové hodnotě 7 milionů korun a na Fantasy k šampionátu s výhrami za 5 milionů včetně hlavní ceny BMW 4. Celková hodnota všech výher je 33 milionů korun,“ vyjmenovává vedoucí úseku brandu Martin Filip.
V místě konání přistaví Tipsport brandované trucky se zábavnými hokejovými aktivitami i možností vsadit si na zápasy. Fanzóny budou pravidelně i influenceři, kteří se do kampaně zapojili.
Tesco své spojení s mistrovstvím světa komunikuje kampaní se sloganem „Žijeme hokejem“. „V kampani propojujeme vášeň pro hokej s nákupem v Tesco. Zákazníkům nabízíme neopakovatelnou příležitost stát se součástí velkého hokejového dobrodružství prostřednictvím Clubcard,“ vysvětluje Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka pro Tesco Česká republika. Do kampaně se zapojí také známí influenceři, mimo jiné Bořek Joura, Matěj Ruppert, Petr Švancara, Jakub Štáfek, Martin Dejdar či Petr Leitgeb. V hokejových halách bude obchodní řetězec pracovat s logem, spotem a také outdoorovou kampaní v okolí arén.
Coca-Cola bude své partnerství se šampionátem komunikovat reklamní kampaní, jež poběží v televizi, outdooru, na internetu a v místě prodeje. „Pokud jde o OOH komunikaci, jde o největší hokejovou kampaň v historii značky Coca-Cola v Česku. Na klíčovém vizuálu jsme v Česku spolupracovali s Ondřejem Pavelcem a reprezentačními hráči Lukášem Sedlákem a Filipem Chlapíkem. Tváří kampaně na Slovensku se stal Oliver Okuliar,“ popisuje Kateřina Třísková, brand manažerka společnosti Coca-Cola ČR. Televizní spot vznikl v lokální produkci agentury Guerilla. Připravena je také silná digitální podpora, včetně aktivace fanoušků v mobilní aplikaci značky, a komunikace v místě prodeje či e-commerce ve spolupráci s Rohlíkem a Košíkem. „Spolu s těmito aktivitami spouštíme také národní spotřebitelskou soutěž v Česku i na Slovensku, ve které mohou hokejoví nadšenci denně vyhrát čtyři vstupenky na zápasy, hokejový merch či vstup do VIP zóny na finálový zápas,“ doplňuje Třísková.
V Praze a Ostravě pak bude pro fanoušky připravena šestimetrová fanzóna s digitálním obsahem vytvářeným v reálném čase, včetně 3D banneru. Vstup do ní bude zdarma. „V nejbližší době představíme také CSR projekt se zapojením velmi zajímavých ambasadorů, který je součástí hokejové kampaně a na jehož realizaci spolupracujeme s PR agenturou FleishmanHillard,“ předesílá Třísková.
Oficiálním sponzorem šampionátu je i Raiffeisenbank, jež se v kampani stává „hrdým partnerem Mistrů světa ve fandění“. V březnu svým zákazníkům nabídla soutěž o vstupenky s investiční aplikací, v dubnu a květnu mohou o vstupenky a další fandící předměty hrát noví i stávající klienti, stejně jako široká veřejnost. Získat mohou také vlastní hokejovou kartičku nebo Mistrovské slevy v RB Clubu. Předměty jako hokejovou šálu, dres nebo placku ve speciálním designu kolekce Raiffandíme bude možné získat rovněž ve fanzónách a vybraných městech. „Jako banka chceme s našimi klienty držet za jeden provaz jako tým, ať jsou skalními fanoušky ledního hokeje, anebo je jen baví atmosféra MS IIHF v ledním hokeji 2024. Zábava to bude pro všechny, hokej je v Česku populární a my u fandění chceme být s co nejvíce našimi klienty,“ přibližuje Markéta Křížková, expert marketingové komunikace Raiffeisenbank.
Komerční banka, jež od roku 2021 podporuje národní reprezentaci, a nemůže se tudíž prezentovat na místě konání mistrovství, vytvořila hokejovou kampaň s Cameronem Hughesem, který se zaměřuje na práci se sportovními fanoušky. „Komerční banka dlouhodobě podporuje český hokej. S tímto sportem má svět bankovnictví mnoho společného. V obou případech jde o fair play, týmovou spolupráci, ale také o vášeň a nadšení pro věc. Proto, když jsme vloni hledali tvář naší kampaně, byla volba Camerona Hughese jasná. Je úžasné, s jakým zápalem dokáže vyburcovat celý stadion k společnému povzbuzování na cestě k vítězství. U Camerona si navíc velmi ceníme i jeho přesahu mimo sportovní svět, jeho pozitivní energii je totiž možné přenést i do každodenního života a podpořit odhodlání svého okolí,“ říká Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand strategii a komunikaci Komerční banky. Kampaň je k vidění v televizi, outdooru a v dalších mediatypech. V outdoorové kampani využívá vůbec poprvé 3D digitální billboardy. Instalovány jsou u O2 Universum a nad vchodem do OC Harfa v Praze. Dvacetisekundové 3D reklamní spoty KB s hokejovou tematikou je možné vidět od 18. dubna vždy v době od 6:00 do 22:00 hodin.
Partnerem národního týmu je také Generali Česká pojišťovna, která připravuje soutěže pro své zákazníky i zaměstnance. Svou podporu hokeji bude připomíná i v televizi na ČT Sport, a to dvěma sponzorskými vzkazy, které budou vysílány u zápasů základní skupiny a během play-off. Dále bude komunikovat také na sociálních sítích, a to včetně Facebooku, Instagramu, LinkedInu i TikToku. Obsahem budou nejen soutěže o ceny, ale i exkluzivní obsah ze zákulisí hokejové reprezentace, hokejové zajímavosti, aplikaci Šťastný puk nebo obrazové reporty ze zákulisí.
Kaufland, jenž je partnerem národní hokejové reprezentace od roku 2019, připravuje k hokejovému šampionátu ve spolupráci s Českou televizí a Svazem ledního hokeje minipořad, který bude odrážet hodnoty projektu „Školy hokejových talentů“ – všestrannost, komplexní rozvoj a fair play. „Jedná se o pořad, který je vtipný a zároveň edukativní. Na jeho tvorbě se podílejí významní čeští režiséři. Bohužel zatím nemůžeme poskytnout bližší informace,“ přibližuje tisková mluvčí Renata Maierl. Dále se Kaufland soustředí na komunikaci svého projektu „Puky pomáhají“, ve kterém loni na podzim rozdělil 10 milionů korun mezi regionální kluby. I z tohoto důvodu se zaměří v 360° kampani na podporu mládeže a mládežnický hokej.
Hokej v následujících týdnech zaplní reklamní prostor. S hokejovou tematikou se bude možné potkat nejen v televizi, na internetu, ale i v místě prodeje, a to nejen u zmíněných partnerů. Reflektovat to budou například i obchody Aelia duty free na letištích v Praze a Ostravě. „V nabídce bude rozšířený sortiment napříč většiny kategorií. Připravujeme limitované edice produktů oblíbených českých značek Pilsner Urquel nebo Bohemia Chips,“ dodává za firmu její marketingová manažerka Zuzana Šimáková s tím, že připravena je i soutěž o exkluzivní balíčky.
-stk-