Amnesty International oslavuje krásu „sexu se souhlasem"

pátek, 17. května 2024, 10:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

V nové kampani se Amnesty International zaměřuje na důležitost souhlasu v sexu.

Zdroj: Amnesty International

Zdroj: Amnesty International

Nezisková organizace Amnesty International v nové kampani apeluje na důležitost souhlasu v sexu. Vychází z myšlenky, že „sex je krásný, když ho chtějí oba“. Součástí komunikace je i výzva k podepsání petice pro redefinici znásilnění v Česku. 

„Chceme v naší práci šířit osvětu o důležitosti komunikace, empatie a vzájemného naslouchání. S nějakou formou sexuálního násilí se za svůj život setká každá třetí žena, a je proto důležité mluvit o vzájemných hranicích a jejich respektování,“ uvádí Irena Hůlová, Head of Advocacy Amnesty International. 

Ústředním bodem kampaně je televizní spot, jehož hlavním cílem je v jednotlivých situacích ukázat, že přečíst souhlas je snadné. S nesouhlasem už to ale tak jednoduché není. Kampaň odstartovala slavnostním uvedením v pražském kině Edison a poběží v České televizi, v kinech, onlinu, outdooru, printu i na sociálních sítích

Součástí kampaně je také interaktivní microsite. Na té mohou návštěvníci podepsat petici pro redefinici znásilnění v Česku a současně si prostřednictvím překladače ověřit, zda druhá strana se sexem opravdu souhlasí. 

„Sexuální násilí se děje v Česku častěji, než si myslíme. A rozhodně se nejedná pouze o one night standy. Bohužel, z dat vyplývá, že v české společnosti převládá názor, že souhlas v sexu je něco zřejmého, očividného a není potřeba se v něm utvrzovat. A přesně na tento insight jsme navázali. Že to chce, přečtete snadno. Otázkou ale je, jestli přečtete i když to nechce,“ říká Nikola Foktová, kreativní ředitelka agentury Leo Burnett, jež pod kampaní podepsána.

Produkci zajistila společnost Boogie Films. Spot byl natočený na filmový materiál a režie se ujal Petr Dvořák. Klíčové vizuály nafotil Kubo Krížo.

-stk-