Dm se v kampani vymezuje vůči menstruační chudobě

středa, 29. května 2024, 07:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Dm drogerie markt startuje kampaň na podporu zdraví žen. Její součástí budou i zážitkové stánky, v nichž představí správné použití kalíšků. 

Zdroj: Dm drogerie markt

Zdroj: Dm drogerie markt

Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, zahájila  Dm drogerie markt svou novou kampaň na podporu ženského zdraví. K této příležitosti si společnost nechala zpracovat mezinárodní průzkum. Součástí kampaně budou i zážitkové stánky na prezentaci správného použití menstruačních kalíšků. 

Z výsledků zmíněného průzkumu vyplývá, že informovanost o menstruaci je pořád nízká, zejména podle mladší generace Češek. Polovina dotázaných ve věku do 30 let si myslí, že se o tématu menstruace mluví ve společnosti málo. Pouhých 6 % žen dokáže o menstruaci hovořit otevřeně. Vysoké procento žen také každý měsíc pociťuje nepříjemné projevy s menstruací spojené. Během menstruace se 72 % Češek obává protečení a 60 % žen užívá léky proti bolesti. Přibližně polovina cítí v tomto období vyšší únavu a emocionální diskomfort. Pro třetinu dotázaných žen je menstruace finančně náročná.

Právě vysoké náklady na menstruační potřeby jsou důležitým tématem aktuální kampaně Dm. „V Dm zastáváme názor, že by se téma menstruační chudoby mělo stát veřejným, protože je důležité, aby všechny ženy a dívky měly přístup k menstruačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne luxusem,“ říká manažer komunikace společnosti Jiří Peroutka.

Drogistický řetězec připravil eKupon na 21× více bodů, a to na nákup libovolného množství menstruačních kalhotek a kalíšků. Číslovka 21 odkazuje výši DPH menstruačních potřeb, což představuje jednu z nejvyšších daní v celé Evropě. V sousedním Polsku se menstruační potřeby zdaňují například 5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Velké Británii dokonce 0% sazbou.

„V Dm jsme se proto rozhodli alespoň symbolicky bojovat proti této dani. A jelikož má hormonální cyklus čtyři fáze a jeho průměrná délka je 28 dní, budou mít zákaznice a zákazníci eKupony k dispozici ve svém kuponovém centru v aplikaci Moje dm celkem čtyřikrát, a to vždy 28. května, 28. června, 28. července a 28. srpna,“ vysvětluje Jiří Peroutka. 

Dále se Dm zaměří i na alternativní potřeby, jako jsou menstruační kalhotky a menstruační kalíšky. Během léta v termínech od 6. do 12. června a od 13. do 16. června mohou zájemci a zájemkyně navštívit zážitkové stánky v pražských obchodních centrech Centrum Černý Most a Westfield Chodov, kde jim hostesky vysvětlí, jak menstruační kalíšek používat. 

-stk-