Zdravotnická skupina EUC spustila začátkem června rozsáhlou marketingovou kampaň „Zdraví nazdar“, s níž chce motivovat Čechy k pravidelnému pohybu a upozorňovat na důležitost prevence. Vychází přitom z aktuální situace, kdy jsou čísla nárůstu lidí s nadváhou a obezitou alarmující. Navíc až 9 z 10 lidí se necítí zdravě. „Říkáme, že s pohybem může začít každý – pomalu a postupně, od těch nejjednodušších změn, které začneme zapracovávat do svého denního režimu,“ přibližuje kampaň Aziz Jahić, marketingový ředitel společnosti.
„O kampaň takového rozsahu se zatím v našem oboru nikdo předtím nepokusil. Kampaň je samozřejmě na všech platformách propojená s brandem EUC a v rámci landing page klientům na základě pohlaví a věku ukazujeme i to, na jaká hrazená preventivní vyšetření mají nárok. Akvizice pacientů ale naším záměrem není,“ popisuje Jahić.
Mimo tuto kampaň se EUC zaměřuje ve své komunikaci na práci s informacemi, všechny materiály pro veřejnost jsou tak podloženy relevantními zdroji a studiemi. „Pacienty vždy motivujeme ke konzultaci s lékařem při zdravotních problémech. Naším cílem je také boj proti rizikům samodiagnostiky, která je v Česku stále běžná,“ dodává Jahić.
Více o marketingových aktivitách zdravotnické skupiny, komunikaci zdraví a zdravotních témat i digitalizaci péče se můžete dočíst v našem rozhovoru.
V červnu jste spustili rozsáhlou kampaň s claimem „Zdraví nazdar!“, s níž chcete veřejnost vyzvat k odboji proti nedostatku pohybu. Proč jste se k tomu kroku rozhodli?
Čísla nárůstu lidí s nadváhou a obezitou jsou alarmující a bohužel se to týká i dětí. Současně lidé stále zanedbávají preventivní prohlídky a o své zdraví nepečují zdaleka tak, jak by měli. Proto jsme spustili celorepublikovou osvětovou kampaň, kterou chceme motivovat Čechy k pravidelnému pohybu a upozorňovat na důležitost prevence. Říkáme, že s pohybem může začít každý – pomalu a postupně, od těch nejjednodušších změn, které začneme zapracovávat do svého denního režimu. Může to být třeba pár set metrů svižné chůze navíc nebo volba schodů namísto výtahu.
Proč si myslíte, že je u nás tak špatná situace, že se 9 z 10 lidí necítí zdravě?
Důvodů bude hned několik. Jedním z nich je nepochybně dnešní uspěchaná doba. Máme pocit, že na nic není prostor, a mnoho času věnujeme práci, zatímco péče o zdraví je na vedlejší koleji. Navíc často vnímáme zdraví jako samozřejmost a zdarma – myslíme si, že do něj nemusíme investovat vůli, peníze ani čas. O svém zdraví nepřemýšlíme v širším kontextu, zanedbáváme prohlídky u lékaře a většinu problémů začneme řešit s odborníkem až tehdy, kdy nás něco bolí nebo nemůžeme normálně fungovat. Soustředíme se na následky, nikoliv na příčinu.
Často vnímáme zdraví jako samozřejmost a zdarma – myslíme si, že do něj nemusíme investovat vůli, peníze ani čas.
A jaké jsou cíle kampaně pro značku EUC? Slibujete si od toho posílení povědomí? Nebo i akvizici nových zákazníků?
Komunikaci jsme postavili primárně jako awareness kampaň, kterou chceme lidi upozornit na to, že péči o vlastní zdraví by se měli naučit brát do vlastních rukou. O kampaň takového rozsahu se zatím v našem oboru nikdo předtím nepokusil. Kampaň je samozřejmě na všech platformách propojená s brandem EUC a v rámci landing page klientům na základě pohlaví a věku ukazujeme i to, na jaká hrazená preventivní vyšetření mají nárok. Akvizice pacientů ale naším záměrem není.
Kampaň jsme využili i k aktivaci našich zaměstnanců. Pomocí nové interní aplikace „EUC v pohybu“ plní zaměstnanci denní aktivity, jako je například chůze po schodech. Kancelářské schodiště, které dříve zelo prázdnotou, je teď ráno plné lidí a zažil jsem i frontu, což ukazuje, že kampaň opravdu zafungovala, a to nás velmi těší. Odměnou pro naše zaměstnance bude nejen zlepšená fyzická kondice, ale také hodnotné ceny, které mohou vyhrát. Velmi si cením zapojení našich zaměstnanců do přípravy samotné kampaně. Většina herců ve video spotu jsou naši vlastní lidé, což potvrzuje jejich důvěru ve firmu. Já osobně jsem si střihl roli fotbalisty a běžce (smích).
V kampani jste se spojili se Sokolem, který se podílel na vzniku série edukativních videí. Jaký je zatím o ně zájem?
Sokolové jsou lídrem v oblasti sportu pro všechny a jejich motto, že vedou „Čechy k pohybu a společné aktivitě“, absolutně naplňuje filozofii kampaně, která se zároveň krásně propojila i se XVII. všesokolským sletem. Ten úspěšně vyvrcholil minulý týden – a my jsme byli z akce opravdu nadšeni.
Pro účely kampaně připravili Sokolové formát edukativních videí, které vnímáme jako klíčové, protože laické veřejnosti zdarma a profesionálně ukazujeme, jak na výzvu kampaně odpovědět.
Na bilancování je zatím stále poměrně brzo – kampaň poběží ještě několik týdnů. Aktuální statistická čísla nám ale už teď dělají radost a dokazují, že jsme to trefili správně. Díky komplexnosti kampaně jsme oslovili miliony lidí.
Spojení se Sokolem není žádná náhoda. Skupina EUC je od září 2023 hlavním partnerem České obce sokolské.
Budete spolupracovat se Sokolem i mimo samotnou kampaň? Případně jakým způsobem?
Spojení se Sokolem není žádná náhoda. Skupina EUC je od září 2023 hlavním partnerem České obce sokolské. K dlouhodobé spolupráci nás přivedly podobné hodnoty, které chceme díky kampani vzájemně hlouběji rozvíjet. Stejně jako EUC působí Sokol intenzivně v regionech. Synergie spolupráce vidíme i tam.
Součástí kampaně je i podcast EUC Kondicionér. Na jaká témata se s ním zaměřujete? A jedná se o dlouhodobou aktivitu? Nebo je to akce jen v rámci kampaně?
Podcast EUC Kondicionér je zaměřený především na informace související se zdravým životním stylem, ale dotýkáme se například i témat dlouhověkosti, duševního zdraví a samozřejmě cvičení a motivace k pohybu vůbec. Prozatím se jedná o jednorázovou akci v rámci kampaně. Formát podcastů se nám ale dlouhodobě líbí, podle odezvy určitě zvážíme i jeho možné pokračování do budoucna.
Kampaň poběží do poloviny července. Jak budete s tématem pracovat po jejím skončení? Jaké plánujete aktivity na léto, kdy nás čeká olympiáda?
Zdravý životní styl, pohyb i prevenci podporujeme dlouhodobě. Budou pro nás proto relevantními tématy i do budoucna a v průběžné komunikaci. Velmi důležité je pro nás i téma sportovní medicíny, na které se specializujeme na vybraných klinikách. S létem tradičně komunikujeme sezónní témata, která reflektují nejčastější problémy, které lidé řeší – typicky letní nemoci, výbavu cestovní lékárničky, laboratorní testy či nezbytná očkování. Již tradičně propagujeme jako odborníka na cesty a spolehlivou pomoc v zahraničí naši službu Lékař online 24/7.
Pro cílený kontakt s klienty využíváme aplikaci mojeEUC, která umožňuje spojení se zdravotnickým zařízením. Tato robustní aplikace je součástí naší digitalizace péče.
Jakým způsobem komunikujete na své zákazníky / pacienty? Jak je motivujete k pohybu a preventivním prohlídkám v rámci vašich zařízení EUC?
Náš firemní slogan „zdraví na dosah“ prostupuje celou komunikací. Pro cílený kontakt s klienty využíváme aplikaci mojeEUC, která umožňuje spojení se zdravotnickým zařízením. Tato robustní aplikace je součástí naší digitalizace péče. Klienti se mohou prostřednictvím aplikace objednávat k lékaři, přistupovat ke své zdravotní dokumentaci, sledovat laboratorní výsledky a mít přehled o eReceptech. Klíčovou funkcí je také včasné upozornění na blížící se preventivní prohlídky. Součástí EUC je síť klinik prémiové péče Canadian Medical, kde klienti využívají aplikaci myCanadian. Ta umožňuje také sdílení profilu dětí nebo rodinných příslušníků. Obě aplikace jsou využívány i v rámci zavádění telemedicínských služeb a pro potřeby distanční péče – služby Lékař online 24/7.
Jaké máte další marketingové plány na letošní rok? Budete mít ještě nějakou další větší kampaň, například před vánočními svátky?
Marketingové kampaně využíváme celoročně. Velkým tématem pro nás bude tzv. disease management program. Jedná se o velmi sofistikovaný systém péče o chronicky nemocné pacienty. Připravujeme kampaň na naše pacienty, která bude v něčem podobná té, která aktuálně běží – zaměříme se na edukaci a motivaci lidí k zodpovědné péči o své zdraví. To například v případě diabetika, kterému hrozí vážné zdravotní komplikace, platí stonásobně.
Naším cílem je také boj proti rizikům samodiagnostiky, která je v Česku stále běžná.
Jaká jsou specifika komunikace zdravotního zařízení? Jaká jsou vaše omezení? Na co si musíte dát v komunikaci pozor?
U nás se zaměřujeme především na práci s informacemi. V EUC dbáme na to, aby všechny materiály pro veřejnost byly podloženy relevantními zdroji a studiemi. Proto často spolupracujeme s odborníky a komunikaci doplňujeme statisticky ověřenými daty z našich databází i z veřejných institucí. Uvědomujeme si vliv našich doporučení a názorů, a proto vždy zdůrazňujeme, že každá nemoc je specifická a reakce organismu se liší podle mnoha faktorů. Pacienty vždy motivujeme ke konzultaci s lékařem při zdravotních problémech. Naším cílem je také boj proti rizikům samodiagnostiky, která je v Česku stále běžná.
Náš web dlouhodobě plníme odbornými články, které pomáhají lidem správně se zorientovat ve zdravotním problému, který řeší. Na tvorbě se podílí lékaři a zdravotnický personál, což zajišťuje kredibilitu informací. Podle druhu onemocnění se tak čtenáři vždy dostanou ke správným informacím. Díky dobře nastavenému SEO se na náš web měsíčně dostane milion návštěvníků, což už je pořádná porce lidí.
Aziz Jahić, ředitel marketingu a komunikace skupiny EUC
V čele marketingu a komunikace skupiny EUC působí téměř devět let. Předtím vedl více než 11 let marketing společnosti C.S. Cargo. Zkušenosti má také z firem Alcatel-Lucent nebo Goodyear. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze.