Seznam.cz zapojí do výdeje reklamy vlastní jazykový model
Vlastní nástroj umělé inteligence vyvíjí Seznam.cz, využít ho chce například pro reklamu ve vyhledávání. Ještě v letošním roce pak předpokládá uvedení funkce Nákupního asistenta pro výběr zboží.
Společnost Seznam.cz vyvíjí vlastní jazykový model (LLM) na bázi umělé inteligence, který chce postupně zapojit i do výdeje reklamy. Své úvahy poprvé představila na nedávné oborové konferenci Sklik Expert Fórum.
Seznam.cz pracuje na vlastním jazykovém modelu od loňského léta a jeho vývoj má jít podle plánu. Je to z velké části dáno tím, že se strojovému učení a neuronovým sítím Seznam.cz věnuje už několik let. „Prvním cílem je vytvořit takový model, který bude stejně kvalitní jako GPT3.5 od OpenAI, a zároveň bude mluvit skvěle česky. To se nám daří a v mnoha ohledech již teď cíl, který jsme si vytyčili, přesahujeme. Takový model jde využít pro různé úlohy, od sumarizací, přes generování inzerátů nebo výběr produktů až například pro konverzaci v češtině,“ přiblížil pro MediaGuru.cz Michal Veselý, který publiku možnosti LLM od Seznamu představil.
Tuzemská internetová jednička chce vlastní nástroj umělé inteligence využít například i pro zapojení textové reklamy do vyhledávání. V takovém případě by se oproti současnosti proměnil hlavní sloupec s odpověďmi na vyhledávaný dotaz, který by nabídl komplexnější odpovědi v jednom flow. „Chtěli jsme poodkrýt směr, kterým uvažujeme, protože nový produkt si v určité míře vyžádá úpravu role reklamy. Ta by se tak měla stát přirozenou součástí konverzace s uživatelem a navázat na odpověď, kterou uživateli poskytneme. Naším cílem je zajistit co nejvyšší spokojenost uživatelů i inzerentů, předpokládáme, že vývoj a ladění ještě minimálně několik měsíců potrvá,“ upřesnil Michal Veselý.
Velkým projektem s využitím LLM, na kterém Seznam.cz pracuje, je Nákupní asistent. Ten má být pomocníkem pro co nejrelevantnější výběr produktů, které má Seznam.cz v nabídce své služby Zboží. „Nákupní asistent by měl ve finální fázi figurovat v roli pomocníka v obchodě, který co nejlépe poradí s nákupem i v případech, kdy se v problematice výběru uživatel neorientuje. Například při koupi robotického vysavače nebo grafické karty,“ představil Veselý. V plánu je přitom zpřístupnit Nákupního asistenta prvním nakupujícím ještě v tomto roce. Už teď si mohou uživatelé na hlavní stránce Seznamu a ve Vyhledávání všimnout funkce sumarizace. „Jde o první a nejintuitivnější způsob využití LLM, ve kterém tato technologie exceluje. Dalším krokem je právě funkce asistenta, což je v podstatě kombinace sumarizací, RAG přístupu, tedy práce nad podkladovými daty, a chatování. Do budoucna se stále jasněji rýsuje tzv. ‚agentní’ přístup, kdy budeme mít více specializovaných modelů pro jednotlivé uživatelské záměry,“ dodal.
Seznam.cz celkově odhaduje, že příchod AI zjednoduší práci s reklamním systémem. „Počítáme s tím, že kvalita inzerátů, relevance a aukční systém budou i nadále stěžejními principy, na jejichž základě bude Seznam reklama fungovat,“ uzavřel Michal Veselý.
-mav-