YouTube má novou jedničku v počtu odběratelů

neděle, 9. června 2024, 08:10 Internet & Mobil MediaGuru

Skoro 300 milionů věrných diváků už nasbíral kanál s názvem MrBeast. Žádný jiný jich nemá více. K radosti Amazonu i dalších značek.

MrBeast, zdroj: repro YouTube

MrBeast, zdroj: repro YouTube

YouTube má nového krále, bollywoodské klipy vystřídala v pozici nejodebíranějšího kanálu tvorba Jimmyho Donaldsona. Excentrický 26letý Američan se ale proslavil pod přezdívkou MrBeast, kterou znají stamiliony lidí po celém světě. Stejnojmenný youtubový kanál aktuálně odebírá více než 273 milionů diváků, zatímco nyní už druhý v pořadí T-Series chrlící hudební videa s indickou estetikou jich má necelých 270 milionů. Donaldson se na pozici jedničky YouTube vrací po necelých dvou letech, jeho aktuální úspěch by ale mohl ovlivnit svět marketingu více než v roce 2022. Pozice nejodebíranějšího kanálu mu sama o sobě zaručuje ještě větší publicitu než dříve a stejně tak značkám, se kterými spolupracuje.

Zejména pak Amazonu a jeho streamovací službě Prime, se kterou před necelými dvěma měsíci podepsal lukrativní smlouvu na vytvoření reality show Beast Games. V ní se má tisícovka soutěžících utkat o částku pěti milionů dolarů. Sám Donaldson si podle některých zdrojů podpisem spolupráce přišel na sto milionů dolarů. Podmínky smlouvy zároveň zaručují, že chystanou show zajistí slušnou propagaci i jeho vlastnímu kanálu na YouTube: první díl má být k vidění na největším světovém videoserveru, pokračování se ale definitivně přesunou na Amazon Prime.

I z pohledu dalších západních značek a firem ale může být lákavá představa, že globální youtubovou jedničku představuje právě MrBeast namísto T-Series. Pokud něco Donaldsonovu tvorbu vystihuje, pak je to zjednodušeně řečeno to, že se snadno vystihnout ani nedá. Představit si ji lze na způsob charakteristických adrenalinových videí z dílny Red Bullu vylepšených prvky reality show a televizních soutěží. Donaldson zároveň umí pracovat s momentem překvapení a vlastní nevyzpytatelností. Ve známost již před lety vešel například 24 hodin dlouhým videem, ve kterém se snaží napočítat do sta tisíc. S prvky absurdity pracoval například i při natáčení situací, kdy rozdával číšníkům dýška v řádu tisícovek dolarů nebo podobně velké sumy daroval streamerům přes Twitch. Jindy zaujal pokusem rozbít sklo zvukem sta propojených megafonů nebo vyjížďkou v nejdražších automobilech na světě.

Podobně rozmanité jsou i druhy Donaldsonovy komerční spolupráce. Koncem minulého roku ji navázal se Samsungem, jindy nemá problém natočit videopropagaci vlastní značky cukrovinek Feastables nebo se třeba zapojit do projektu #TeamTrees na vysázení 20 milionů stromů. Všechny tyto Donaldsonovy aktivity, zaznamenané formou jeho videí, by se mohly v případě dalšího růstu jeho popularity zpětně dostat k očím dalších diváků. I díky své činorodosti ale jako by začínal mírně přerůstat „domovský“ YouTube. Kromě Amazonu experimentuje s možnostmi i dalších platforem. Loni zkusil nahrát jedno ze svých videí na sociální síť X, zkraje letošního roku se objevil i na čínské videoplatformě Bilibili. Dokud ale MrBeast zůstane aktivním na YouTube, ten nejlepší marketing bude mít od něj zajištěn právě videoserver Alphabetu.

-riv-