Člověk v tísni spouští novou kampaň „The Deadly Games“ s cílem upozornit na kruté zločiny, které probíhají po celém světě, zatímco se pozornost veřejnosti upíná na největší sportovní událost roku. Využitím kontrastu mezi sportovními disciplínami a skutečnými boji na život a na smrt chce kampaň přitáhnout pozornost k lidským právům a spravedlnosti a podpořit sbírku na projekty Člověka v tísni v těchto zemích.
„Člověk v tísni již více než 25 let navazuje ve 20 zemích úzkou spolupráci s aktivisty a novináři, kteří se snaží vzdorovat režimům jež neváhají použít brutální sílu proti vlastním občanům. Diktátoři a autokraté těchto zemí rádi využívají velkých sportovních událostí k legitimizaci svých brutálních režimů. Chtěli jsme proto využít příležitosti, kdy celý svět žije sportem, abychom upozornili na porušování lidských práv. Cílem kampaně není kritizovat jakoukoliv sportovní události či sportovce samotné, ale dát lidem na vědomí, že probíhají i jiné „zápasy’, které si zaslouží stejnou pozornost. A tímto způsobem získat podporu pro projekty Člověka v tísni,“ říká Nadiia Ivanova, ředitelka Centra pro lidská práva a demokracii.
Kampaň vychází z provokativní myšlenky: co kdyby se stejné disciplíny, které vidíme na Olympijských hrách, objevily v každodenním životě našich spoluobčanů? Sprint na 100 metrů je závodem o přežití při překračování hranic a hledání azylu. Zápasení představuje boj proti autoritám, kterému musí čelit ti, kteří chtějí pokojně protestovat. Kampaň bude obohacena o reakční obsahovou strategii ve sportovním duchu. Formou skóre a žebříčků bude sledovat dění v zemích, kde Člověk v tísni působí, zatímco tyto země bojují o medaile. Po skončení kampaně plánuje Člověk v tísni spolupráci s místními umělci na návrhu a výrobě medailí pro „vítěze“ The Deadly Games.
„Projekt se zrodil z potřeby využít náš hlas a zdroje k nasvícení témat, která jsou pro nás důležitá: lidská práva a rovnost. Jsme nesmírně rádi, že můžeme s Člověkem v tísni pokračovat v otevírání důležitých otázek,“ říká Miguel Molina, kreativní lídr projektu z agentury VCCP, jež je pod kampaní podepsána.
Pro autentické zpracování se tvůrci kampaně spojili s fotoreportéry z celého světa. Na výběru snímků úzce spolupracovali s fotografy Carlosem Herrerou z Nikaraguy a Edu Poncesem ze Španělska. Kampaň poběží na sociálních sítích, v tisku a online do poloviny srpna.
-stk-