Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedlo nákup služeb v červnu více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.
„Větší zájem o nákup služeb prostřednictvím online prostředí jsme v červnu očekávali. Češi si na internetu zajišťují jak ubytování či dopravu, tak i například pojištění na cesty. Dovolené jsou podle našeho názoru hlavní motivací pro aktuální nárůst,“ komentuje výstupy výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zájem o služby mezi spotřebiteli sledujeme, stejně jako další údaje, pravidelně každý měsíc od začátku roku. Zatímco například v dubnu a květnu se pohyboval počet zákazníků poskytovatelů služeb mezi 24 a 25 %, v červnu to bylo přes 28 %.“ Průměrná útrata za služby přitom byla na základě vyjádření respondentů výzkumu 5764 Kč.
APEK se podruhé v letošním roce ptal internetových zákazníků, jak vnímají svoji ekonomickou situaci. Jako velmi dobrou ji označilo 9,1 %, jako dobrou 35,8 % a jako dostatečnou 42,4 %. „Vnímání vlastní ekonomické situace je z pohledu našich zákazníků velmi podobné jako v prvním čtvrtletí. Podle mého názoru se jedná o pozitivní zprávu, kterou navíc doplňují data o nákupech zboží i služeb,“ říká Jan Vetyška. Alespoň jeden nákup zboží v e-shopech udělalo v červnu 85,4 % uživatelů internetu, kteří v průměru za celý měsíc utratili více než 4300 korun. „Ve druhém čtvrtletí je počet nakupujících i průměrná útrata vyšší, než tomu bylo v prvním kvartálu. Potvrzuje to, že se české e-commerce opět daří a prodeje rostou,“uzavírá Vetyška.
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSolution na vzorku 1074 respondentů.
-stk-