Ikea spouští 1. srpna novou kampaň s hlavní myšlenkou „Žít naplno můžete, i když odpočíváte. Sladké sny!”. Jejím cílem je zlepšit lidem spánek i každodenní život.
„Lidé často bojují se špatnou kvalitou vzduchu, nepohodlným lůžkovinami, rušivým světlem a špatnou regulací teploty, což vede k neklidným nocím. Finanční omezení ztěžují pořízení základních věcí pro dobrý spánek, jako je kvalitní matrace nebo polštář. Jsme přesvědčeni, že kvalitní spánek by měl být pro mnoho lidí snáze dostupný a chceme jim přinášet řešení," říká Iva Pohlová, Marketing Communication Manager pro Ikea Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.
Kampaň potrvá 12 měsíců a do ledna příštího roku ji bude podporovat televizní spot, který vznikl in-house. Zároveň Ikea využije i další kanály, jako je kino, YouTube, outdoor, kde nasadí bigboardy, CLV i tramvaje v Brně a Ostravě, dále sociální sítě, webové stránky, PR aktivity i vlastní věrnostní klub Ikea Family. Rovněž chce zapojit i CGI reklamu, s níž již má zkušenosti z kampaně na nové nižší ceny. Součástí bude i spolupráce s influencery, kteří se zaměří na testování řešení od Ikea a budou sdílet své zkušenosti.
V rámci kampaně bude Ikea také spolupracovat s jedním vybraným malým domkem, ve kterém otestuje podmínky pro kvalitní spánek. Kromě toho prostřednictvím obchodních domů a online kanálů představí sezónní výrobky a inspiraci pro zlepšení kvality spánku.
Podle Pohlové zaznamenává Ikea stále silnější poptávku českých zákazníků po zlepšení spánku napříč všemi prodejními kanály. Proto bude značka propagovat kombinaci šesti faktorů, které k lepšímu spánku přispívají. „V průběhu let jsme naslouchali zákazníkům a inovovali jsme kompletní sortiment pro spánek, abychom lépe vyhověli jejich potřebám. Je však jasné, že musíme udělat víc. Navzdory všemu, co dnes víme o důležitosti kvalitního spánku, je špatný spánek stále obrovským společenským problémem. Co za to může? Elektronická zařízení, zdravotní problémy, sedavý způsob života, rodičovské nároky, stres ve škole, práce na noční směny, finanční úzkost nebo klimatická změna," říká Iva Pohlová. Četné studie ukázaly, že osoby ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí jsou nekvalitním spánkem ovlivněny ještě více negativně.
O lokalizaci konceptu a videospotu pro český trh se postarala Publicis Groupe, jež zajišťuje i sociální média. O digitální média a mediální plánování a nákup se stará Dentsu.
-stk-