Kampaň Půl talíře chce zvýšit spotřebu ovoce a zeleniny

pátek, 9. srpna 2024, 09:30 Aktuality, Reklama MediaGuru

Kampaň s názvem „Půl talíře“ si klade za cíl zvýšit konzumaci ovoce a zeleniny mezi českou populací. 

Zdroj: Farma Bezdínek

Zdroj: Farma Bezdínek

Letos na jaře byla v České republice zahájena nová kampaň s názvem Půl talíře, která si klade za cíl zvýšit spotřebu ovoce a zeleniny mezi českou populací. V současné době totiž podle aktuálních statistik průměrný občan ČR konzumuje méně ovoce a zeleniny, než je doporučeno Světovou zdravotnickou organizací, což má mimo jiné vliv na celkové zdraví, ale také například na rostoucí obezitu nebo narůstající počet onemocnění. Po prvních třech měsících od oficiálního zahájení kampaně zveřejnili zástupci projektu první čísla úspěšnosti.

Název kampaně „Půl talíře“ má symbolizovat hlavní myšlenku celého projektu, že by každý talíř jídla měl být z poloviny vyvážený zeleninou nebo ovocem. Podle posledních výsledků Českého statistického úřadu z roku 2022 totiž příjem ovoce i zeleniny v posledních letech stále klesá. Čerstvého ovoce si například v roce 2022 každý člověk dopřál v průměru 87,4 kg. Lidé více omezili také nákup jižního ovoce, jeho spotřeba se meziročně snížila o 2,6 kg na 36,8 kg. Výrazný pokles zaznamenali statistici u zeleniny. Její spotřeba klesla ve srovnáních s rokem 2021 o 9,3 kg na 87,4 kg. 

„Naší vizí je, aby lidé v kampani viděli, jak snadné a chutné může být zařadit do jídelníčku více ovoce a zeleniny, a stalo se to pro ně přirozenou volbou,“  vysvětluje Monika Zábojníková ze společnosti Farma Bezdínek, která je hlavním koordinátorkou celého projektu. „Věřím, že kampaň ‚Půl talíře’ je prvním krokem k pozitivní změně. Součástí propagace je také spolupráce s influencery a ambasadorkou, herečkou Lindou Rybovou, která podporuje kampaň prostřednictvím svých receptů a kuchařek. Naše partnerství zahrnuje mimo jiné hlavně tvorbu inspirativního obsahu zaměřeného na zdravý životní styl,“ doplňuje. 

Kromě spojení se známými osobnostmi přitom projekt využívá také spojení s významnými institucemi, které podporují myšlenku vyváženého stravování a podporu zdravého životního stylu. „Pro náš projekt jsou klíčová relevantní data o současné situaci v České republice, kde se aktivně zajímáme o stravovací návyky Čechů, růst obezity ve společnosti v závislosti na různých faktorech, ale také o další onemocnění vyplývající ze špatného způsobu stravování. Proto jsme rádi, že se nám podařilo uzavřít spolupráci s organizací Ministr zdraví, která podporuje kampaň ‚Půl talíře’ v rámci iniciativ na zlepšení veřejného zdraví a prevenci obezity,“ uvádí Monika Zábojníková.

V rámci kampaně už koordinátoři projektu začali spolupracovat s prvními velkými řetězci, jako jsou Billa a Albert. Logo projektu je tak možné běžně vidět každý týden například v letácích Billy, ale také na sociálních sítích řetězce. Obchodní řetězec Albert zase vydává pravidelně svůj vlastní měsíční magazín s různými recepty a tipy na zdravý životní styl. 

Další významnou událostí projektu byla účast zástupců kampaně na Konferenci na podporu sportování mládeže, kterou pořádal Český olympijský výbor spolu s krajským hejtmanstvím a společností ČEPS. Tato akce zdůraznila důležitost sportu a zdravé výživy pro mládež a poskytla příležitost prezentovat kampaň odbornému publiku. 

„Během prvních 3 měsíců se nám podařilo získat první významné partnery pro podporu naší myšlenky, a tím nastartovat tempo projektu. Zatím se úspěšně vyvíjí také reklamní kampaň, kde jsme zatím oslovili přes 5 milionů sledujících na sociálních sítích, další 4 miliony sledujících v rámci reklam na Googlu a 3,5 milionů Čechů přes mediální dosah. Hlavní oslovenou skupinou byly především ženy (87 %) ve středním věku (43 % ve věku 25-44 let, 25 % ve věku 45-54 let). Naší ambicí je do konce letošního roku ještě čísla výrazně zvýšit a navázat další strategická partnerství. V současné chvíli realizujeme například edukativní prohlídky na Farmě Bezdínek, kde je možné navštívit bezplatně exkurzi. V dalších týdnech plánujeme spuštění mobilní aplikace s praktickými radami, recepty a inspirativními tipy. Brzy ovšem veřejnost uvidí i naše billboardové a jiné outdoorové kampaně,“ uzavírá Monika Zábojníková.

-stk-