Vinařský fond uvádí novou značku perlivých vín „bublinky“

středa, 14. srpna 2024, 14:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

Vinařský fond přichází na trh s novou značkou „bublinky“. Cílem je sjednotit vinaře v segmentu perlivých vín. 

Zdroj: Vinařský fond

Zdroj: Vinařský fond

Vinařský fond uvádí na trh novou národní značku perlivých vín „bublinky“, která má za cíl sjednotit a podpořit české a moravské vinaře v segmentu perlivých vín. Projekt je podle fondu inspirován úspěchem Svatomartinského vína. 

Značka „bublinky“ je výsledkem téměř dvouletého úsilí a spolupráce odborníků z oboru vinařství. Chce nabídnout mladým konzumentům lehká, svěží a ovocitá perlivá vína, která jsou plněna českými a moravskými hrozny. Držitelem ochranné známky „bublinky“ je Vinařský fond, který ji licenční smlouvou poskytuje Národnímu vinařskému centru k udělování podlicencí.

„Spouštíme národní značku perlivých vín, svěžích, ovocitých, lehkých a mladých. Právě mladou generaci bychom tímto produktem i kampaní chtěli oslovit,“ říká ředitel Vinařského fondu Zbyněk Vičar a dodává: „Segment perlivých vín se za poslední roky zněkolikanásobil. I proto chceme dát našim vinařům možnost využít na trhu společnou značku, aniž by ztratili osobitost svého vinařství.“

Vína pod značkou „bublinky“ budou vyráběna výhradně z českých a moravských hroznů. Doporučovaná metoda sycení kvasným plynem má být přírodní a ekologicky šetrná. Další možností je metoda sekundárního kvašení v tanku, známá jako charmat.

„Pokud mají vinaři starší vína splňující podmínky ve sklepě, mohou se do výroby pustit už letos na podzim, ale spíše předpokládáme, že ve větších objemech by se ‚bublinky‘ na trhu objevily příští rok na jaře. Až vinaři vína na trh uvedou, doufáme, že se dostanou do nabídky obchodních řetězců, ale i různých vinoték,“ doplňuje Vičar.

Vinaři, kteří budou chtít využít značku „bublinky“, musí splnit několik podmínek. Po podání přihlášky a standardního analytického rozboru zasílají tři originální vzorky vína do Národního vinařského centra pro archivaci a případnou kontrolu. Vzorky jsou archivovány po dobu dvou let a kontrola probíhá namátkově nebo na základě podnětu .

„Sjednotit tuzemská vína se nám daří už s hlavní značkou Vína z Moravy, vína z Čech, kterou poznáte podle vlaječky na uzávěru, stejně tak se Svatomartinským. Doufám, že ‚bublinky‘ do téhle úspěšné společnosti rychle zapadnou,“ uzavírá Vičar.

-stk-