Žen, které mají problém s alkoholem, v Česku přibývá. Na dva muže alkoholiky v současnosti připadá jedna žena, ačkoliv ještě před několika lety to byla jedna žena na sedm mužů. V rámci hnutí Ženy s odvahou vznikla osvětová kampaň doprovozená webovou platformou Zenysodvahou.cz. V rámci ní si lze otestovat vlastní vztah k alkoholu.
Hlavním nositelem sdělení kampaně je minutový spot. Ten se své premiéry dočkal spolu s filmem Zápisník alkoholičky. Diváci ho mohli v kinech vidět právě před začátkem promítání. Nyní se dočká i své online premiéry v rámci komunikace na sociálních sítích. Spot vypráví příběh mladé maminky, která svůj alkoholismus schovává za příspěvky. Prohlédneme si celý její den, který vidíme skrze instagramový feed. Režie se ujal Dan Svátek spolu s agenturou WMC Grey.
„Téma spotu jsme samozřejmě ladili tak, aby co nejvíce reflektovalo poselství filmu. Zároveň jsme, musím říct bohužel, vycházeli ze situací, které máme napozorované ve svém okolí. Maminky na mateřské se mnohdy cítí izolovaně od okolního světa, a tak svůj na oko perfektní život reflektují skrze sociální sítě. Ovšem za zdánlivě skvěle vypadajícími příspěvky se může skrývat začínající alkoholismus,“ komentuje ideu spotu Art Directorka z WMC Grey, Zuzana Soukupová.
-mav-