Během letních měsíců utráceli Češi na internetu zatím nejvíce za letošní rok. Téměř každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si v létě objednal některou ze služeb online. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun. Jak dále vyplývá z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.
„Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ komentuje výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější,“ dodává.
Dařilo se však i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4728 Kč (v červenci), resp. 4715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.
Češi o prázdninách obvykle nakupují vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. „V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ hodnotí Jan Vetyška.
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSolution na vzorku 1063 respondentů.
-stk-