DoDo rozšiřuje dodání zboží v konkrétním časovém okně

středa, 16. října 2024, 12:40 Aktuality, Retail MediaGuru

DoDo chce rozšířit dodání zboží v konkrétním časovém okně, které je už standardem v oblasti potravin, do dalších segmentů. 

Zdroj: DoDo

Zdroj: DoDo

Technologicko-logistická společnost DoDo chce posunout standard doručování v e-commerce. Dodání zásilek v předem zvolený den a čas, které je už běžné u potravin, plánuje rozšířit do dalších segmentů. Klade si za cíl ze slotového doručování postupně vytvořit tržní standard.

„Hodinová časová okna se spotřebitelům osvědčila u nákupů potravin a tento komfort stále častěji vyžadují napříč dalšími segmenty e-commerce. A není divu – prozákaznicky orientovaný přístup by neměl spočívat v tom, že zboží dorazí v momentě, kdy se to hodí e-shopu či dopravci. Lidé si stále více uvědomují, že čas je jejich nejvzácnější komodita. Nákup by tedy logicky měl dorazit v momentě, kdy se to zákazníkovi hodí a kdy s jeho převzetím počítá,“ popisuje změnu paradigmatu komerční ředitel DoDo Peter Menky.

Podle průzkumu, který pro DoDo realizovala agentura Stem/Mark se takřka 74 % respondentů již setkalo se situací, kdy jim kurýr nedoručil zásilku, protože je na místě nezastihl. Až 65 % respondentů uvedlo, že jim tyto situace vadí, a necelých 80 % zákazníků by proto dalo přednost nákupům u prodejců, kteří plánované doručování do časových slotů nabízejí. Jako důvod respondenti nejčastěji uváděli komfort – více než 81 % z nich chce plánovat svůj čas bez dlouhého čekání na doručení zásilky.

Již nyní DoDo doručuje v přesných časových oknech zákazníkům řetězce Dr. Max, Decathlon, Samsung, Rituals či Super zoo. Mezi segmenty e-commerce, ve kterých je o slotové doručení aktuálně největší zájem, patří kromě potravin také léky, chovatelské potřeby, kosmetika, elektronika, oblečení, sportovní vybavení nebo hobbymarkety.

Do dalších segmentů se chce DoDo posunout pomocí novinky v podobě jednoduchého widgetu. K dispozici bude pro každý e-shop bez ohledu na jeho zaměření a umožní zákazníkovi zvolit si přesný den a časové okno pro doručení zásilky, čímž prodejce předchází jednomu z nejčastějších důvodů nespokojenosti zákazníků.  

Ukázka nového widgetu pro slotové doručování od DoDo, zdroj: DoDo

Ukázka nového widgetu pro slotové doručování od DoDo, zdroj: DoDo

„V době, kdy e-shopy bojují o každého zákazníka, už dávno nestačí myslet pouze na široký sortiment a atraktivní ceny, ale výsledný dojem utváří celá zkušenost z nákupu. Významným konkurenčním rozdílem se stává komfort spojený s možností naplánovat si doručení zásilky podle vlastních potřeb tak, aby zákazníkovi vyhovovalo místo i čas doručení. A to například i o víkendu,“ doplňuje Peter Menky.

Ve snaze posunout zaběhlé standardy zakládá DoDo i vlastní tržní iniciativu Nečekej s dedikovaným webem necekej.online, jenž mapuje reálné zákaznické preference v oblasti doručení, vyobrazuje frustraci z aktuálního nastavení doručovacích služeb a vyzývá e-commerce k pozitivní změně. Iniciativa má ambici motivovat co nejširší okruh obchodníků, aby po svých dopravcích chtěli více, a motivovat doručovací služby k přechodu na preciznější logistiku s respektem k času nakupujících.

DoDo své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Mezi jeho B2B klienty patří Košík, Tesco, Billa, Dr. Max, Samsung, Euronics nebo Decathlon. Aktuálně operuje s více než 2600 kurýry a 1200 vozy. Loňský obrat přesáhl 1,5 miliardy korun. 

-stk-