Online supermarket Košík zásadně rozšiřuje svou nabídku privátních značek. Kromě těch aktuálních – tedy vlastní značky Authentic a privátních značek Makro – nově zařadí také francouzské privátky společnosti Casino Group. Konkrétně Casino, Naturalia a Monoprix. V lednu ještě představí vlastní značku Baskeeto, která je na míru ušitá aktuálním potřebám zákazníků.
„Rozhodli jsme se, že do Česka přivezeme ty nejzajímavější evropské privátky za skvělou cenu. Začínáme francouzskými a budeme pokračovat,“ vysvětluje Klára Tanzerová s tím, že v budoucnu nabídne Košík i privátky ze Španělska nebo Itálie. „Kromě toho jsme připravili zcela novou privátní značku Košíku, která bude určena pro každodenní nákupy. Vznikla v úzké spolupráci s našimi zákazníky a spojuje v sobě vše, co domácnosti aktuálně hledají – stabilní kvalitu a skvělou cenu,“ doplňuje. V nabídce novinky Baskeeto, jež bude využívat brandovou fialovou barvu, budou produkty jako mléko, vejce, šunka, sýry a další.
Nové privátní značky rozšíří segment prémiových a kvalitních mainstreamových kategorií. V řadě případů však budou konkurovat běžným, denně kupovaným potravinám i drogerii s příslibem nejlepší kvality v dané cenové hladině. V první fázi si budou zákazníci vybírat z více než 350 produktů v desítkách kategorií čerstvých i trvanlivých potravin pro každodenní potřeby domácnosti od mléčných výrobků, těstovin a olejů až po speciality francouzské kuchyně.
Casino, jež datuje svou historii od roku 1901, denně prodá milion svých produktů a jedenáct po sobě jdoucích let je ve Francii považována mezi spotřebiteli za nejchutnější značku. Naturalia klade důraz na řemeslnost a přírodní bio produkty. Heslo značky Monoprix je „lépe jíst, lépe žít“. Vyznačuje se velice širokým sortimentem potravin i potřeb pro domácnost. Zahrnuje vše od vysoce kvalitních surovin za výhodnou cenu po připravené produkty s vlastními recepturami.
Nové privátky komunikuje Košík na svém webu a dalších vlastních sociálních sítích. „Značky Casino Group velice dobře znají cenu pečlivě vybíraných surovin. Aby se například z měsíce zrajícího farmářského sýru nebo pečlivě lisovaného oleje stal potravinový odpad, to nepřichází v úvahu,“ zmiňuje Klára Tanzerová. „A stejnou cestou chceme jít také my.“
Košík proto poprvé využije takzvaný sezonní model prodeje. Každý měsíc nabídne jen přesně určené množství produktů, které bude navyšovat v době hlavních nákupních špiček. V jednotlivých regionech začne zboží nabízet postupně, na základě reálné poptávky. Množství pak bude navyšovat na základě dialogu se zákazníky. „Společně se zákazníky se postaráme o to, aby kvalitní práce farmářů nepřišla nazmar. A postupně – tak jako francouzské značky – dojdeme se zákazníky ke shodě, že občas je fajn nemít všechno hned a na ty nejlepší věci si klidně chvíli počkat,“ dodává Klára Tanzerová.
V regionech nabídne více než 11 tisíc položek
V regionech Košík rovněž navýší počet nabízených položek v sortimentu. Nově bude možné objednávat více než 11 tisíc položek potravin, drogistického zboží nebo potřeb pro domácnost, které přiveze do druhého dne. Vrátí se například privátní značka Authentic a poprvé zde od prosince Košík nabídne doručení volně dostupných léků a doplňků stravy z lékárny Dr. Max. Před Vánocemi také Košík od poloviny prosince výrazně navýší sortiment čerstvých ryb od Makra.
Košík sleduje ceny své konkurence
Další novinkou je sledování cen konkurence. S kategorií nazvanou „Ostře sledované“ cílí Košík především na domácnosti, které k němu stále častěji přechází ze supermarketů a hypermarketů. U více než 300 nejčastěji nakupovaných položek začal prostřednictvím agentury Ipsos na týdenní bázi monitorovat ceny tří největších českých hráčů – Lidlu, Kauflandu a Albertu. Ty své pak sníží tak, aby byly totožné jako nejnižší naměřená cena v daném týdnu.
V případě, kdy Košík nemá srovnatelný produkt, volí vždy ten s nejpodobnějším složením. U rozdílných gramáží vždy sleduje jednotkovou cenu. Ceny otevřeně porovnává přímo na stránkách u jednotlivých produktů a pro co největší transparentnost poskytuje také souhrnnou tabulku. „Jak se mění naši zákazníci, měníme se i my. Máme stále více domácností z regionů, významně u nás stoupl počet velkých nákupů. Je proto přirozené, že nás naši zákazníci stále více srovnávají se supermarkety a hypermarkety,“ vysvětluje Klára Tanzerová.
Od letošního roku se Košík orientuje na velké nákupy s claimem „Velkonákupy. Velkovýhodně“, které komunikuje kampaní s oživlými nákupními košíky, před Vánocemi vyzdobenými perníčky, balícím papírem nebo sněžným dělem. V současnosti představují nákupy nad 1199 korun s větším množstvím zásob dosahují kolem 80 % ze všech objednávek napříč regiony. Kromě úspory peněz vidí lidé ve velkých nákupech i benefit v podobě ušetřeného paliva.
-stk-