Trendyol se v komunikaci i nadále opře o influencery

středa, 13. listopadu 2024, 06:40 Reklama, Marketing MediaGuru

Turecko-čínské online tržiště, jež na českém trhu působí od letošního roku, vyzkouší na podzim v komunikaci nové mediatypy. 

Ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Trendyol má za sebou první měsíce působení na tuzemském trhu. Za tu dobu se Česká republika stala jeho druhým největším trhem ve střední a východní Evropě, kde turecko-čínské online tržiště eviduje přibližně milion zákazníků. Nyní v listopadu očekává, že jeho zákaznická báze díky Black Friday ještě poroste. 

„Od našeho vstupu na trh jsme lokálně prodali více než milion kusů zboží, což odráží silnou poptávku po naší nabídce. Naší prioritou je nabídnout zákazníkům co nejširší sortiment nejnovějších trendů za dostupné ceny, to vše podpořené výjimečnou zákaznickou zkušeností. Dosavadní pozitivní míra retence ukazuje, že naši zákazníci jsou spokojeni a rádi u nás nakupují opakovaně,“ přibližuje na dotaz MediaGuru.cz Irem Yılandil, Head of International Expansion skupiny Trendyol.  

Ke vstupu zvolil Trendyol silný influencer marketing, který uplatňuje i na jiných trzích, například v Turecku, státech Perského zálivu, Ázerbájdžánu a Německu. „Naše síť zahrnuje desítky tisíc influencerů, z nichž mnozí považují Trendyol za svou nejoblíbenější značku. Jako příklad můžeme uvést skutečnost, že v Německu se trvale umisťujeme na pozici nejzmiňovanější módní značky na Instagramu, což dokazuje efektivitu a vysoký dosah našich spoluprací s influencery,“ popisuje Yılandil s tím, že na spolupráci s influencery chce sázet dlouhodobě. „I nadále budeme aktivně podporovat kreativní obsah a pevně věřit v social commerce,“ doplňuje. 

Vedle influencer marketingu sází i na reklamu v síti Google nebo Seznam a na sociálních sítích, čímž se řadí k dalším zahraničním hráčům, jako je Temu nebo Shein, kteří svými masivními investicemi tlačí ceny nahoru. Ze sociálních sítích komunikuje na Facebooku, Instagramu, TikToku a Snapchatu, přičemž podle jeho slov mu nejlépe fungují sítě společnosti Meta. Rovněž využívá i módní vyhledávač Glami a do budoucna plánuje integrovat i poskytovatele srovnávačů cen, aby zdůraznil svou cenově dostupnou nabídku.

V listopadu, kdy se obchodníci obecně soustředí zejména na Black Friday, chce Trendyol své marketingové aktivity rozšířit i do offline prostředí, a to do rádia a outdooru. „Letošní listopad je prvním velkým obdobím naší kampaně v Česku, kdy od 5. do 10. listopadu probíhá speciální akce, po níž následuje od 26. listopadu do 1. prosince náš Black Friday. Během těchto akcí mohou zákazníci v Česku využít speciální slevy na stovky tisíc produktů napříč všemi kategoriemi na naší platformě,“ vysvětluje Irem Yılandil a dodává, že firma je otevřena i reklamě v televizi

Současná nabídka tržiště je na českém trhu zaměřena především na módu, nicméně postupně bude podle slov Trendyolu expandovat i do doplňkových kategorií. Zatím jsou v nabídce jen zahraniční prodejci, ale do konce roku by měli být integrováni i první čeští prodejci a značky. „Zapojením místních značek a prodejců do naší platformy jim pomůžeme oslovit miliony zákazníků nejen v Česku, ale také v celé naší rostoucí mezinárodní působnosti v regionu střední a východní Evropy, Ázerbájdžánu, Německu, státech Perského zálivu a v Turecku, našem domovském trhu,“ říká Yılandil.

Firmu Trendyol založila v roce 2010 v Turecku podnikatelka Demet Mutlu. V roce 2018 její většinový podíl koupila čínská skupina Alibaba, která nyní vlastní 86,5 %. Na základě investičního kola v roce 2021 dosáhla valuace společnosti 16,5 miliard dolarů, tedy přibližně 372 miliard korun. Společnost začínala jako internetové tržiště se zaměřením na dámskou a pánskou módu. Nyní prodává však také kosmetiku, elektroniku, knihy či sportovní a outdoorové vybavení. Má také vlastní módní značku, provozuje módní second-hand Dolap a pod názvem Trendyol Go zase rozvážkovou službu jídla. V roce 2018 založila vlastní doručovací síť Trendyol Express. 

-stk-