Světová vánoční reklama letos o svátcích kouzlí
Letos ve světě vánoční reklama otevřela dveře kouzelnému světu, kde žijí víly, zvídavé chobotničky nebo ožívají perníčky.
Vánoční období s sebou kromě sváteční atmosféry, dárků a setkávání s blízkými přináší i mnoho nových reklamních kampaní. Ve světě se letos hraje zejména na kouzelnou notu, která přináší do každodenního shonu trochu té pohádky.
Obchodní dům John Lewis tento rok představil dojemnou reklamu o ženě, která se při vybírání toho správného dárku pro sestru noří hluboko do vzpomínek. Kreativa je dílem agentury Saatchi & Saatchi.
Disney se pro tvorbu letošního vánočního spotu spojil s agenturou Adam&EveDDB, jeho režie se ujal Taika Waititi. Příběh vypráví o chlapci s jednou neodbytnou a zvídavou chobotničkou, která chce například zblízka poznat, jak to chodí u Santy Clause.
Barbour se při přípravě kampaně spojil se studiem Aardman Animations a ovečkou Shaun. Ukazuje, že zpívání vánočních koled může odrovnat kdekoho, když na sobě nemá tu správnou teplou šálu.
Marks & Spencer svou vánoční kampaň již počtvrté spojuje s vánoční vílou, které hlas propůjčila Dawn French. Letos poprvé se v reklamním spotu herečka i objeví, hraje v ní ženu, jež je zmožená všemi vánočními přípravy a to poslední, co by chtěla, je pořádat večírek pro sousedy.
Další pohádkovou postavu – obra – si na pomoc přizval obchodní řetězec Sainsbury’s, který pomáhá se svou zaměstnankyní Sophie vytvořit pomocí kvalitního jídla tu správnou vánoční atmosféru. Pod kreativou je podepsána agentura New Commercial Arts.
Tesco ve spolupráci s agenturou BBH London vytvořilo reklamu plnou perníku. Perník je zde úplně všude, na pokladně, v ulicích, domech i akváriu. Nejdůležitější ale je, že se i peče, aby se zavzpomínalo na babičku, která z něj vždy na svátky vyráběla perníkovou chaloupku.
Obchodní řetězec Waitrose vystavěl svou vánoční kampaň na jednom zapeklitém detektivním případu o zmizelém vánočním pudingu. Kam zmizel? Kdo ho ukradl? Kdo ho chce sníst celý? Naštěstí si to vezme na starost rodinný detektiv, který ve druhém díle záhadě přijde na kloub. Kreativa jde za Saatchi & Saatchi.
Norská poštovní služba ve své letošní kampani vsadila na formát mockumentary, které si bere na paškál celebrity a jejich způsob života. Když je jeden ze sobů jmenován šéfem, trochu mu to stoupne do hlavy, a ostatní se obávají, že kvůli tomu nedoručí včas dárky. Autorem kreativy je agentura POL.
Čokoládová značka Suchard přenesla Vánoce na Mars, kde touží po sváteční atmosféře robot sbírající pro výzkum tamní nerosty. A protože Vánoce jsou všude tam, kde se nachází láska, spojení a teplo tradice, tak mu to jeho spolupracovníci umožní. Kreativa je dílem španělské pobočky Ogilvy.
A o takovém malém vánočním kouzlu je i reklama kanadské obchodní sítě IGA, jež vypráví o jedné malicherné hádce mezi sestrami, které spolu dlouho nemluvily, a jednom šikovném chlapci, který je nevinnou lstí zase usmířil. Pod kampaní je podepsána agentura Sid Lee.
-stk-