Zájem o kinoreklamu v síti Cinema City se letos zvýšil
Objem kinoreklamy v kinech Cinema City byl oproti loňsku vyšší, popisuje Renáta Ben, country manažerka New Age Advertising pro Česko a Slovensko.
New Age Advertising (NAA), společnost prodávající reklamu pro sítě kin Cinema City, hodnotí letošní rok na českém trhu jako úspěšný. A to jak z pohledu návštěvnosti, tak objemu prodané reklamy. Pro MediaGuru.cz to uvedla country manažerka společnosti pro Česko a Slovensko Renáta Ben.
„I nadále vede klasická on-screen reklama," popsala. Letošní novinkou v nabídce NAA se stala reklama na digitálních plochách ve foyer kin, kterou už začaly využívat zejména velké společnosti jako Mars nebo Porsche.
New Age Advertising zároveň zachová pro příští rok obchodní podmínky na letošní úrovni a cenu reklamy tak zvyšovat nebude.
Odpovědi na otázky pro Renátu Ben můžete číst níže.
Zájem inzerentů byl logicky vyšší u blockbusterů, takže v tomto ohledu vedly snímky V hlavě 2, Vlny a Já, padouch 4.
Otázky pro Renátu Ben
Data o návštěvnosti českých kin v letošním roce ukazují, že ve druhém pololetí je zatím průběžná návštěvnost mírně vyšší než v loňském srovnatelném období. Jak vývoj návštěvnosti v letošním roce celkově hodnotíte?
S návštěvností v kinech Cinema City jsme letos spokojeni v průběhu celého roku. Potvrzuje se, že kino je i nadále nedílnou součástí zábavy české společnosti a tím, že umí poskytnout jedinečný audiovizuální zážitek, je zkrátka nenahraditelné. Návštěvnost samozřejmě úzce souvisí i s nabídkou filmových premiér, protože je zcela evidentní, že zejména v případě kvalitních snímků lidé neváhají jít za silným zážitkem právě do prostředí kinosálu s velkým plátnem, ostrým obrazem a špičkovým prostorovým zvukem. A letos byla nabídka filmů opravdu kvalitní.
Nabídla letos tuzemská kina víc filmových taháků než v předešlém roce?
Kina nabízejí každoročně spoustu filmových trháků a letošní rok nebyl výjimkou. Osobně jsem velmi ráda za mimořádný úspěch českého filmu Vlny, který předčil veškerá očekávání a po dlouhou dobu vyprodával všechny kinosály. Konkrétně v tomto případě pak kina hrála i celospolečensky důležitou edukativní roli tím, že s potřebnou emoční intenzitou předává v kinosále publiku důležité morální poselství, které připomíná zásadní dějinný milník našeho národa. I proto zhlédnutí tohoto filmu zařadila do své výuky i spousta škol. Stejně tak mě těší, že prostředí kina zůstává oblíbenou rodinnou zábavou, což potvrzují vysoké návštěvnosti dětských filmů V hlavě 2 a Já, padouch 4. Radost mám i z toho, že se po několika méně úspěšných komiksových filmech dokázaly snímky Deadpool a Wolverine či Venom: poslední tanec, znovu stát hity a naladit diváky zpět na vlnu tohoto filmového žánru.
Diváci dnes mají více možností zhlédnout filmy na různých streamovacích platformách, jejichž nabídka se i v Česku zvýšila. Co je do kina přitáhne?
Po pár letech vzájemného „oťukávání“ je myslím si už naprosto jasné, že streamovací služby pro nás nepředstavují konkurenci. Osobně je také jako filmová fanynka využívám. Moderní kinosál je i nadále nejprémiovějším a nejvhodnějším místem, kde si divák dopřeje plnohodnotný filmový zážitek, odpočine si a může se plně koncentrovat jen a pouze na promítaný snímek. Do takového stavu se bohužel doma na gauči nikdy plně nedostanu. Kino pro mě tedy představuje relaxaci, zábavu a komunitní zkušenost. Proto věřím, že podobně to vnímá i převážná část společnosti. Kromě toho stále platí staré známé pravidlo, že na kvalitní a prémiový film je potřeba vyrazit do kina. Dívat se na něj doma v televizi nebo dokonce na mobilu je jako pít kvalitní víno z plastového kelímku. Sice to také jde, ale vůbec to není ono. Výhodu kina samozřejmě vnímají i největší tvůrci, producenti a distributoři filmů, takže v distribučním řetězci filmů nejčastěji upřednostňují právě kina.
Jak hodnotíte zájem zadavatelů o kinoreklamu v letošním roce ve srovnání s loňským rokem?
Meziročně evidujeme v oblasti kinoreklamy nárůst, takže jsme spokojeni. Dařilo se nám především v oblasti nových obchodních příležitostí.
O která představení byl ze strany zadavatelů zatím největší zájem?
Zájem inzerentů byl logicky vyšší u blockbusterů, takže v tomto ohledu vedly již zmíněné snímky V hlavě 2, Vlny a Já, padouch 4. Neznamená to však, že by kinoreklamu a naše výsledky táhly jen tyto snímky, jsem ráda, že kampaně běžely stabilně v průběhu celého roku.
Jaké reklamní formáty jsou letos nejžádanější?
I nadále samozřejmě vede klasická on-screen reklama (na plátně, pozn. red.), která dává díky kvalitní technologii kinosálů Cinema City naplno vyniknout marketingovému sdělení a kreativnímu zpracování reklamního spotu. Rovněž jsme letos uzavřeli exkluzivní partnerství našeho kinosálu IMAX se značkou Volvo, což této automobilce rovněž přineslo řadu zajímavých možností k prezentaci nad rámec klasických spotů.
Jak se změní cena kinoreklamy pro rok 2025?
Nezmění se vůbec. Náš ceník zůstává v Cinema City pro rok 2025 stejný s letošním rokem.
Připravujete nějaké novinky v obchodní politice pro nadcházející rok?
I segment kinoreklamy vyžaduje průběžné inovace, takže jsme už letos připravili novinku v podobě možnosti reklamy na digitálních plochách. Jedná se o výraznou a velmi atraktivní reklamu ve foyer našich kin, kterou hned začaly využívat zejména velké společnosti jako Mars nebo Porsche. Jinak se naše obchodní politika nemění, a i nadále je pro nás naprosto stěžejní korektní a přátelský vztah se zadavateli, z něhož plynou nabídky šité přímo na míru tak, aby byl vždy maximalizován výsledný efekt.
-mav-