Mafra na sociálních sítích navýšila počet impresí o polovinu

pondělí, 24. února 2025, 13:15 Internet & Mobil MediaGuru

Nová strategie skupiny Mafra na sociálních sítích se projevila v nárůstu impresí značek skupiny v loňském roce o 49 %.

Zdroj: Freepik

Zdroj: Freepik

Počet impresí na účtech sociálních sítí značek skupiny Mafra se v loňském roce ve srovnání s rokem 2023 zvýšil o polovinu (49 %). O sociální média skupiny se od loňského jara stará tým sociálních médií TV Óčko. Celkově došlo k navýšení počtu publikovaných příspěvků a také k novému rozdělení práce pro jednotlivé značky skupiny – tj. iDnes.cz, Impuls, Expres, AntiYoutuber, Óčko, Óčko Star a Óčko Black.

„V roce 2024 jsme se social media týmem publikovali více než 53 885 příspěvků, které organicky vygenerovaly přes 1,8 miliardy impresí. Meziroční nárůst o 49 % rozhodně není náhodný. Klíčem k tomuto růstu bylo správné složení týmu, kde každý člen nejen rozumí dané značce, ale také aktivně žije jejím světem a v popkultuře – chodí na eventy, je součástí komunit a tvoří autentický obsah přesně cílený na publikum každého brandu,“ uvedla pro MediaGuru.cz Eliška Herciková, marketingová konzultantka skupiny Mafra.

Dodala, že strategické propojování obsahu napříč platformami, denní redakční práce a datově podložená strategie umožnily nejen růst v číslech, ale také budovat značky s reálným vlivem a obchodním potenciálem na sociálních sítích. Právě na obchodní potenciál sociálních sítí se chce letos Mafra zaměřit.

Mafra měsíčně přes profily na sociálních sítích generuje přes 165 mil. impresí (zdroj: Zoomsphere, 2025). Na sociálních sítích tak zasáhne téměř sto procent jejich uživatelů. Jde o profily na sítích Facebook, Instagram, TikTok, YouTube a X.

  • Zpravodajský server iDnes.cz prošel rebrandingem a stal se podle údajů skupiny nejvýznamnějším zpravodajským profilem na Instagramu, kde registruje rekordy v interakcích a diskuzích. Kromě zpravodajství tvoří i původní obsah přímo pro sociální sítě.
  • Óčko boduje s virálními pranky, do kterých zapojuje české celebrity, a silně roste i díky exkluzivním zahraničním rozhovorům.
  • Impuls posílil svůj tým a strategii, stal se lídrem na Facebooku a zvýšil engagement na Instagramu o 180 %.
  • Expres během roku zdvojnásobil počet sledujících a nasbíral téměř 71 milionů impresí, přičemž mu pomohly collaby s dalšími značkami i exkluzivní obsah z Love Islandu.
  • Antiyoutuber za posledních pět měsíců vyrostl z 400 tisíc na 6 milionů impresí a úspěšně buduje aktivní komunitu.
  • Ticketportal rozšířil svou přítomnost na TikTok, kde nasbíral 1,5 milionu organických zhlédnutí, a celkově dosáhl 16 milionů impresí – meziročně o 300 % více.

Díky zaměření jednotlivých značek může kombinovat různé cílové skupiny: například Óčko má dosah zejména ve skupině 18-34 s převahou ženského publika (68 %) a na mladé uživatele cílí i AntiYoutuber.cz. To má na sítích vysoké zastoupení (80 %) ve věkové skupině 15-34 let. Naproti tomu iDnes.cz je rozvrstvenější a dosáhne především na skupinu 25-44 let. Ženské publikum starší 35 let zase oslovují na sítích Expres a podobně i Óčko Star. Nová strategie skupiny na sociálních médiích se zaměřuje na propojení všech značek Mafry a nové formáty s cílem maximalizovat dopad a oslovit relevantní publikum.

Mafra sází na příjmy z digitálu, plánuje růst iDnes Premium

pondělí 20. ledna 2025

-mav-