KB v kampani s příšerami podporuje kyberbezpečnost

úterý, 11. března 2025, 12:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Komerční banka nasazuje příšery do kampaně bojující proti rizikům finančních podvodů. 

Zdroj: Komerční banka

Zdroj: Komerční banka

Komerční banka spouští novou celoroční marketingovou kampaň, která se zaměřuje na ochranu financí klientů a posilování kontroly nad finančními riziky díky digitálnímu bankovnictví a aplikaci KB+. Kampaň staví na vizuálním konceptu „příšer“ symbolizujících digitální a další hrozby ztělesňující nejčastější podvody a rizika v oblasti bankovnictví a osobních financí.

„Kybernetické hrozby se neustále vyvíjí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně a nejenže chráníme finance našich klientů pomocí špičkových technologií, také vzděláváme a motivujeme klienty k aktivní obraně. Tato kampaň spojuje edukaci, kreativu a technologie, abychom klientům nabídli bezpečné a pohodlné digitální bankovnictví. Naším cílem není jen reagovat na hrozby, ale předcházet jim a nastavovat tak nové standardy v ochraně financí,“ uvádí Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci Skupiny Komerční banky.

Příšery“ symbolizují různé formy kybernetických a dalších finančních hrozeb – podvodné telefonáty, phishing, podvody na internetu či neoprávněný přístup k účtům. Každá příšera představuje konkrétní hrozbu a ukazuje, jak ji mohou klienti s pomocí digitálního bankovnictví KB+ snadno eliminovat.

„Bezpečnostní hrozby jsou pro většinu lidí často těžko představitelné, hledali jsme tedy kreativní řešení, které je lidem přiblíží. Proto jsme jednotlivé hrozby doslova zhmotnili formou příšerek a v komunikaci je zobrazujeme v konkrétních životních situacích, s kterými se lidé dokážou ztotožnit, a tak si i uvědomit s nimi spojená rizika,” komentuje vznik komunikačního konceptu Martina Satre z agentury VCCP, jež se na přípravě spolu s agenturami Dentsu, Svengali a Imagine Nation podílela. 

Kampaň poběží po celý rok 2025 napříč různými komunikačními kanály – v televizi, outdooru, na internetu, sociálních sítích a pobočkách banky. Celkem bylo natočeno šest televizních spotů a stejný počet online videí. První z reklam je na službu „Ověření bankéře“, která klientům umožňuje okamžité ověření zaměstnance. Další budou postupně zveřejňovány s rozestupem 1–2 týdnů. 

Reklamní spoty režíroval tým Wolfberg s produkcí Bistro Films. Fotografické materiály vytvořil Adam Bartas. Vzhled příšer navrhl Přemek Ponáhlý ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP. Následně byly ve spolupráci se studiem Alien vymodelovány ve 3D a pomocí technologie motion capture oživeny v televizních spotech a online videích. 

Kampaň rovněž motivuje k přechodu na moderní digitální bankovnictví KB+. Její součástí je akviziční bonus až 3000 Kč pro nové klienty, kteří si založí účet v aplikaci KB+ a splní podmínky aktivního používání po dobu tří měsíců.

-stk-