
Elektrokolo Lime od nové generace, zdroj: Lime
Bikesharingové platformě Lime se daří navyšovat podíl předplatného. S novou sezónou přináší do Prahy lepší elektrokola s automatickou převodovkou a větším výkonem. Hodit se budou především k vyjetí kopců. Jednotná baterie u kol i koloběžek, která vydrží sedm průměrných jízd, má ještě zvýšit dostupnost služby.
Podle dat Lime v loňském roce vzrostlo využívání předplatných především ze strany pravidelných místních uživatelů o 20 % a ke konci roku bylo okolo 40 % jízd realizováno právě prostřednictvím předplatného. Růst táhnou především koloběžky, stoupá ale poptávka i po elektrokolech.
„V kopcovitých městech jako Seattle nebo Vancouver se nám osvědčilo přizpůsobit vozový park. Naši jezdci zatím v Praze preferují koloběžky před elektrokoly. Nový model elektrokola ale rozšiřuje paletu nízkoemisních alternativ dopravy a oslovuje novou skupinu potenciálních jezdců,“ říká Václav Petr, generální ředitel Lime pro Česko a Maďarsko. „Zvyšujeme tak šanci, že si obyvatelé města k individuální dopravě namísto auta vyberou právě bikesharing. Ať už přitom zvolí naši platformu nebo jinou, jsou pro nás výhrou každé ruce, které místo volantu drží řídítka.“
„Nová kola Lime získají typickou zelenobílou kombinaci, aby jezdci službu poznali na první pohled. Najdou na nich i stojánek na telefon a stejný displej, který znají z koloběžek. To je klíčový element jednak pro orientaci ve městě podle mapy, především ale pro správné parkování – v aplikaci si pohodlně zobrazí na mapě místo, kde mohou správně zaparkovat, a případně i jeho fotografii, aby se vyhnuli omylu při parkování a hrozící pokutě,“ dodává Petr.
Správné parkování je pro sdílené služby dlouhodobým tématem. Lime a ostatní bikesharingové platformy proto jednají s městem a TSK o jednotných pravidlech. „Z našich dat vyplývá, že při vzdálenosti viditelně označených parkovacích míst do 150 metrů od sebe prakticky mizí problémy s parkováním. Díky rostoucí využitelnosti služby roste i počet cyklistů a uleví i automobilové dopravě, z čehož benefitují všichni obyvatelé města – řidiči, cyklisté i chodci,“ uzavírá Václav Petr.
-stk-