
Zdroj: McDonald's
Tzv. mockument Lajky, hejty, kuřecí od McDonald's, kombinující reálné situace s hranými prvky, zhlédlo přes dva miliony diváků. Film, jenž vznikl jako součást kampaně na podporu kuřecího burgeru McCrispy, hledá hranici mezi předsudky a kritikou.
Režisér Michal Samir ve snímku vypráví příběh o skutečných lidech, kteří píšou komentáře na McDonald’s sociální sítě a deklarují svou lásku ke konkurenci. „Kuře je velké téma a my jsme chtěli lidem nabídnout velký, uvěřitelný a zábavný příběh. Pokusit se přesvědčit i ty nejzarytější hejtry a všechno podrobně zdokumentovat,“ vysvětluje výběr netradičního formátu Martin Pistulka, kreativní ředitel agentury Bubble, jež je pod kreativou podepsána.
Na YouTube vidělo 15minutový snímek přes dva miliony diváků během kampaně. V následujících týdnech poté organicky nasbíral dalších téměř 200 tisíc. Průměrná délka sledování videa byla 4 minuty a 42 vteřin. „Potvrdilo se nám, že pokud máme výjimečnou kreativu, nemusíme se limitovat třeba stopáží, která má být obvykle čím kratší, tím lepší,“ doplňuje Jakub Ondrej, Media Lead v Bubble s tím, že celá komunikace kampaně zasáhla na českém a slovenském trhu více než polovinu internetové populace.
Sekundárním cílem kampaně byla diskuse s fanoušky. Film a téma kuře vyvolaly vlnu reakcí a na sociálních sítích značky se objevilo 6136 komentářů, které reagovaly jak na produkt, tak na kreativu.
I v letošním roce McDonald’s plánuje rozvíjet komunikaci kuřecího portfolia. Na loňskou kampaň právě nyní navazuje launch nového kuřecího produktu, pod názvem McCrispy Smoky Bacon.
-stk-