Bikesharingová společnost Nextbike navázala na kampaň z loňského roku a i letos se v komunikaci zaměřila na zelenou mobilitu. Cílem kampaně bylo změnit návyky obyvatel českých měst tak, aby zařadili sdílené kolo mezi běžně používané dopravní prostředky.
„Vzhledem k tomu, že má Nextbike ze své podstaty velmi širokou cílovou skupinu, rozhodli jsme potenciální i stávající zákazníky rozdělit do tří kategorií a tomu uzpůsobit komunikaci. Díky tomu se nám podařilo oslovit více lidí než v minulém roce,” komentuje Jiří Markvart, kreativní ředitel agentury Story TLRS, jež je pod kampaní podepsána.
Kampaň odstartovala již v dubnu na sociálních sítích Facebook a Instagram, kde byli čeští spotřebitelé vyzváni k jízdě na sdíleném kolem Nextbike prostřednictvím tří odlišných komunikačních pilířů.
V prvním pilíři „Poprvé“ mluvila značka k uživatelům, kteří ještě Nextbike nevyzkoušeli a předkládala jim důvody, proč by měli dát sdílenému kolu šanci. Ve druhém pilíři „Po okolí” vybízela zákazníky, kteří už mají s Nextbikem zkušenost, aby ho využili jako zpestření volného času. V poslední kategorii „Pořád“ cílila na „Nextbikery srdcaře” nebo ty, kteří k nim mají nakročeno a utvrzovali je v tom, že využívat sdílené kolo jako náhradu auta nebo MHD je dobrá volba a Nextbike si jí váží.
Stejně jako loni kampaň vyvrcholila červnovou výzvou, ve které se účastníci dostávali do slosování o výhry jako lístky na festival, víkendové pobyty či zájezdy do evropských měst cyklistiky. V soutěži se nakonec díky více než 330 tisícům výpůjček kol Nextbike najezdilo 486 tisíc km, čímž se podařilo snížit produkci CO2 o 76 tun.
Společnost Nextbike aktuálně službu nabízí v 35 českých městech. „Vzhledem k tomu, že kromě Prahy, Brna a Prostějova nemáme v bikesharingu konkurenci, bylo cílem kampaně co nejvíce lidí podpořit v tom, aby na kolech ve městě vůbec jezdit začali a ukázali tak radnicím, že o takový typ služby mají lidé zájem,” říká marketingový ředitel společnosti Nextbike Dan Rambousek.
-stk-