Práce s významnými dny je v e-mail marketingu celkem běžnou praxí. Podle analýzy společnosti Leadhub od ledna do června nejvíce rezonoval 29. únor, který se v našich kalendářích objevuje jen jednou za čtyři roky. E-shopy tradičně hojně komunikovaly také na den svatého Valentýna a Mezinárodní den žen – tam byl nárůst rozesílek oproti dennímu průměru o více než 122 %.
„V rámci ročního plánování marketingového kalendáře bereme v potaz různé významné dny a svátky. Plánujeme ale také s ohledem na komerční akce typu Dny Marianne nebo Dny Ona Dnes,” popisuje Kateřina Hrdličková, manažerka výkonnostního marketingu za e-shop s přírodní kosmetikou Nobilis Tilia.
Například ke Dni Matek – 12. května 2024 – v období od 2. do 9. května komunikovala více než čtvrtina e-shopů. Podle údajů to zahýbalo samotným byznysem a v průměru se v tento den zvýšila tržba od 20 do 100 %. Jeden e-shop dokonce zaznamenal nárůst tržeb o 3000 %. Velmi podobná čísla zaznamenává Leadhub také při rozesílkách k příležitosti Mezinárodního dne žen.
Z celkových dat je dále zřejmé, že nejvíce exponovaný je Black Friday nebo vánoční sezona. „U našich zákazníků vidíme, že už možná tolik neřeší sezónnost kampaně, ale primárně se chystají na Black Friday. Z dat je zřejmé, že právě v tento den a dny kolem něj je 300% nárůst rozesílek,” říká Ladislav Hrbáček, Founder & CEO Leadhub.cz Na tyto vytížené dny a následující vánoční období se celý e-commerce chystá už od léta.
-stk-