České vánoční kampaně zdůrazňují hlavně pohodu

pondělí, 23. prosince 2024, 08:15 Reklama MediaGuru

Na českém trhu chtějí ve svých kampaních zadavatelé pomáhat proti předvánočnímu stresu a touze po dokonalosti. 

Zdroj: Repro Vimeo VCCP Prague

Zdroj: Repro Vimeo VCCP Prague

Zatímco ve světě jsou vánoční kampaně letos především o kouzelné atmosféře, plné zázraků, pohádkových postav a dobrého jídla, na českém trhu se zadavatelé zaměřují především na pohodu a poklidné zvládání předvánočních příprav. Přinášíme přehled českých vánočních reklam letošního roku. 

Obchodní řetězec Albert ve své letošní reklamě připomíná, že Vánoce nemusí být dokonalé, aby byly krásné. „Nejde o to, jak perfektně si doma uklidíme nebo jak precizně nazdobíme cukroví, ale o společně strávený čas s našimi blízkými nad výborným jídlem,“ přibližuje Dejan Štajnberger z agentury VCCP, jež je podepsána pod kreativou. 

Usnadnit život zaneprázdněným rodičům se snaží ve své vánoční kampani také Rohlik Group, stojící ze tuzemským online supermarketem Rohlík. „Hlavní myšlenka ‚Skip the line. Be there for what matters’ vyjadřuje naše přání, aby lidé mohli trávit Vánoce s těmi, na kterých jim opravdu záleží, a ne ve frontách v obchodech. Prostřednictvím této kampaně chceme našim zákazníkům dát k Vánocům dárek v podobě času,“ vysvětluje tisková mluvčí Rohlíku Denisa Ladka Morgensteinová. Na kampani spolupracovala skupina s kreativní agenturou B&T.

S cílem přispět ke sváteční pohodě trochu jinak nechalo Penny v kampani „Vánoce, jak si račte přát“ své zákazníky rozhodovat o to, jaké výrobky se objeví ve vánočních akcích. „Vánoční svátky jsou časem přání a radosti, a proto jsme chtěli dát našim zákazníkům příležitost, aby si sami zvolili, jaké produkty chtějí v akci,“ doplňuje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu Penny. Na kreativě se podílela agentura Leo Burnett

Vodafone do letošní kampaně nasadil na pomoc zvládnutí předvánočního shonu k Martinu Hofmannovi nového parťáka v podobě maskota Flexe. „Maskot symbolizuje inovativní sadu služeb Vodafone Flex, díky které jsou nejmodernější technologie snadno dostupné pro všechny,“ popisuje Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro spotřebitelský segment. Autorem kreativy je McCann Prague.

Ulehčit výběr a trochu odlehčit od stresu chce svou kampaní také Notino, které tak představilo nástroje Gift Finder a Fragrance Finder, které zákazníkům pomáhají s výběrem dárků. „V naší vánoční kampani pokračujeme ve spolupráci s našimi ambasadorkami Ewou Farnou a Kristínou Svarinskou a ukazujeme, jak jim technologie Notina usnadňují výběr vánočních dárků. Díky Notinu snadno a rychle najdou inspiraci na dárky a mohou trávit předvánoční i vánoční čas po svém,“ komentuje Martina Juráňová, Head of Brand Management v Notinu. Kreativa je dílem agentury Saatchi & Saatchi

Na Vánoce bez kompromisů apeluje ve své první brandové vánoční kampani Footshop, český prodejce tenisek a streetwearové módy. S tváří influencerky Anny Marie Purić a herce Tomáše Hanáka ukazuje, že každý se může chovat podle svých preferencí. „Protože jde o vánoční reklamu, chtěli jsme v ní zachytit typickou rodinnou mezigenerační dynamiku,“ doplňuje Martin Hlávek, šéf značky Footshop, s tím, že kreativní koncept vznikl ve spolupráci s agenturou Socialpark

„Zdravé a veselé“ přeje ve své první integrované vánoční kampani lékárenská síť Dr.Max. Ta si klade za cíl postupně přinést i do lékáren vánoční atmosféru a připomíná hodnotu zdraví jako jednoho z nejvzácnějších darů. „Značka lékáren Dr.Max není přirozeně spojována s Vánocemi. Letos se proto vydáváme na několikaletou misi, která postupně ukáže, že i lékárníci a jejich péče mohou přispět k příjemnému prožití vánočních svátků. Koneckonců je to právě zdraví, které si pro naše rodiny a blízké přejeme o Vánocích nejčastěji,“ popisuje Marek Dvořák, CMO Dr.Max. Kreativa je dílem McCann Prague

Na překonávání bariér a navazování spojení se letos zaměřuje T-Mobile. Ve své mezinárodní kampani, kterou připravila slovenská agentura MUW Saatchi & Saatchi pro Deutsche Telekom, ukazuje, že navzdory rostoucí propojenosti díky technologiím žijí mnozí stále ve svých „sociálních bublinách“ a přijímají pouze ty, s nimiž sdílejí stejné názory a postoje. „Vánoční příběh kampaně má nejen kouzelnou atmosféru, ale i hlubší poselství a je pro nás inspirací k tomu, že porozumění a snaha odbourávat bariéry mají smysl, a že i malé spojení může pohnout velkým světem,“ dodává za T-Mobile Iva Menclová

-stk-